Wildime - Beams Of Bones Walls

Wildime - Beams Of Bones Walls

Label : Revalve Records | Archiveer onder hardrock / aor

Vera : Wildime maakt het soort vuige, groovende rock dat diep geworteld is in het zuiden van de Verenigde Staten. Nochtans komen ze uit Palermo, Italië maar Black Label Society, Pantera, Lynyrd Skynyrd en Down lijken me hun helden te zijn. Dat doen ze zeker niet slecht. Opgericht in 2009 brengt het viertal nu ‘Beams Of Bones Walls’ uit en buiten dat het Engels in de teksten niet altijd correct is (vreemde zinsbouw) is dit wel degelijk een ‘feel good’ plaat met een vet gitaargeluid en leuke songs.

Het groovende southern metal festijn gaat van start met een akoestisch intro, maar ‘Black Conspiracy’ zit al meteen goed met zijn afgemeten riffs en melodieuze (wah wah) leads. Het flink raggende nummer charmeert met een vurige gitaarsolo. Bassist Gabbro Cardella mag ‘Pull The Trigger’ openen, maar in de ongecompliceerde rock staat de stem en het gitaarspel van hoofdcomponist en bezieler Lance Cross centraal. Hij stond trouwens ook in voor de puike productie. Zijn stem is vrij scherp, maar krachtig en voldoet aan de eisen voor dit materiaal. In de kalmere songs kan hij ontzettend lijzig klinken, alweer naar Amerikaans model. Waren de hardere songs al goed genoeg om je een fijne tijd te bezorgen, dan valt er ook in de trage songs (met bluesy inslag) veel mooie momenten te beleven. De prachtige, huilende solo’s in de bluesy ballade ‘Stars And Stripes’ bijvoorbeeld of de oprechte weemoed (Lynyrd Skynyrd!) in een song als ‘Let Me Turn In You’. Overwegend is het gitaargeluid erg zwaar, maar ‘Part Of It’ wordt luchtig gestart. De lage stem in dit nummer klinkt wel wat potsierlijk, maar uiteindelijk is dit een aanstekelijke song met veel spetterend gitaarwerk (alweer). Tot besluit wordt de akoestische gitaar en lijzige stem nog eens bovengehaald in de ballade ‘Lost In Your Eyes’ en kunnen we besluiten dat dit zowel fans van traditionele hardrock als newbees die gek zijn van vintage en stonerrock mogelijk zal aanspreken.