Astral Doors - Of The Son And The Father

Label : Locomotive Music | Archiveer onder

Peter B. : "Ancient spririts of evil, transform this decayed form to MUMM-RA! The ever living!” Wie kent deze uitspraak nog? Wel, het is in elk geval erg, erg van toepassing op de Zweedse rockers van Astral Doors. Misschien doet de naam je wel denken aan een atmosferische doom/gothic band, maar hell nee! Fossielen, komt uit uw tombes, want "Of Son And The Father” van Astral Doors is speciaal gemaakt voor jou!

Maar wat is er nou zo speciaal aan Astral Doors? Nou, ze moeten wel de reincarnatie zijn van bands als Rainbow, Dio, Deep Purple en Black Sabbath. Stel je gewoon eens een mengeling voor van deze bands en je weet precies wat ik bedoel. Wat moet ik nog zeggen? De band is opgericht door de Zweedse multi-muzikant Joachim Nordlund (gitaar op dit album) en Johan Lindstedt (drums op dit album) die alle nummers schreven. Later werd de band gecompleteerd met zanger Patrik Johansson, die natuurlijk alle vokalen voor zijn rekening heeft genomen. Sinds kort is de band aangevuld met Jocke Roberg op de 'Hammond' keyboards, die al eerder in een Rush-georienteerde band speelde samen met Joachim, genaamd Erina. Verder zijn Martin Haglund (gitaar) en Mika Itäranta (bass) sinds kort toegetreden tot de band.

Ok, op deze band is dus helemaal niets nieuws van toepassing op muzikaal gebied en ze zijn niet modern. Toch rocken ze als een dikke tiet! Dit debuut album, wat als "Of The Son And The Father” zal gaan uitkomen in Europa en in de States maar als "Cloudbraker” (inclusief twee extra tracks) in Japan is geproduceerd dan niemand minder dan Peter Tägtgren (Hypocrisy, Pain) die er een ontzettend vette sound aan gegeven heeft. Voor al die zure nostalgisten die "vroeger was alles beter” als hun motto beschouwen is er Astral Doors; een nieuwe band die de oude tijden doet herleven!