Death Machine - Death Machine

Death Machine - Death Machine

Label : Sensory | Archiveer onder

Peter B. : "Godnondeju! Heeft mijn chef / eindredacteur me nou nu-metal rotzooi opgestuurd? was mijn eerste gedachte toen ik het hoesje van de Amerikaanse band Death Machine opende. Er staat namelijk een foto in van bandleden met paint, maskers en zooi. Zweet kruipt langzaam uit mijn porien als ik de cd in mijn cdspeler laat zakken. Een zucht van verlichting volgt. Dit is helemaal geen nu-metal!

Death Machine is ooit gevormd als een side-project van drie leden van de band Zero Hour. Echter, de band is momenteel populair aan het worden in Amerika en hun nummers worden door verschillende radiostations gedraaid. Death Machine's muziek wordt omschreven als Deathmetal, maar dat is simpelweg niet voldoende om de muziek van deze band te omschrijven. De band speelt een heel aardige mix tussen Deathmetal aan de ene kant en bands als Tool en Meshuggah aan de andere kant. Voeg hier een beetje Arch Enemy aan toe want de zanger 'Throat' klinkt behoorlijk als voormalig Arch Enemy zanger Johan Liiva en het plaatje is compleet. Death Machine's debuut album heet "Death Machine en bevat twaalf hypnotiserende Deathmetal gefundeerde nummers met uitstekende composities en een hoog niveau van muzikale eigenschappen. De band schakelt eigenlijk zelden naar de hoge versnelling, maar klinkt aggressief genoeg. Deze band heeft ook een enorme 'drive' en groove en klinkt soms behoorlijk modern. Ook is er veel electronica te horen. Dit speelt zich echter meer op de achtergrond af. Ik denk dat de band een goede formule hanteert wat ze zeker geen windeieren zal leggen als het gaat om hun populariteit.

De nummers hebben misschien enkele luisterbeurten nodig om de hypnotiserende uitwerking te hebben. Laat het gewoon gebeuren en luister eens naar deze cd als je de kans krijgt.