Necrowretch - With Serpents Scourge

Necrowretch - With Serpents Scourge

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Het Franse Necrowretch is een band waarvan we wel kunnen concluderen dat zij tot de nieuwe lichting behoren met het hart op de juiste plaats. Tot nu toe lieten zij horen dat ze met een goede dosis inspiratie uit het verleden een mooie vertaalslag naar het heden gemaakt hebben. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Century Media de band gecontracteerd heeft. Via dat label kwam het geweldige debuut ’Putrid Death Sorcery’ en de compilatie met ouder materiaal ’Bestial Rites’ uit.

We zijn inmiddels twee jaar verder en ook nu weet Necrowretch te overtuigen. Toch zijn er een aantal dingen licht gewijzigd. In het verleden werkte de band met sessiedrummers. In 2013 voegde drummer Ilmar (Chaos Echoes) zich bij het duo Vlad en Amphucion. Dit brengt voor een band de nodige voordelen met zich mee. Als je naar ‘With Serpents Scourge’ luistert, hoor je ook een lichte muzikale wijziging. Op het voorgaande werk werd duidelijk dat Necrowretch hun inspiratie haalde bij bands als Death, Nihilist, Grotesque, Merciless en Marduk. Op dit nieuwe album hoor je eigenlijk alleen nog de invloed van Merciless en Marduk terug. Daar kun je qua gebruik van melodie en agressie ook nog invloeden van andere Zweedse bands als Dissection of Dark Funeral aan toevoegen. Deze combinatie van snelheid, agressie en melodie werkt prima en Necrowretch levert met ‘With Serpents Scourge’ weer een prima album af. De productie is ook lekker direct wat de agressiviteit ten goede komt. Ook ligt er niet meer zo’n dikke laag delay over de vocalen, wat als pluspunt gezien kan worden. De muziek in de huidige vorm heeft meer baat bij zangpartijen die direct klinken en iets toevoegen aan het totaalgeluid. Ik denk dan ook dat Necrowretch erg tevreden mag zijn met het resultaat.