The Crown - Possessed 13

The Crown - Possessed 13

Label : Metal Blade | Archiveer onder

Kasper : 'Possessed 13' is de titel van de nieuwe plaat van het Zweedse The Crown. De band timmert inmiddels alweer heel wat jaartjes aan de weg en is zeker geen onbekende meer in het death metal genre. De rauwe traditionele Zweedse metal die we van de heren gewend zijn is ook op 'Possessed 13' weer meer dan solide te noemen. De uiterst vette productie die gedaan is door de mannen van studio Fredman draagt hier natuurlijk ook zijn steentje aan bij. De cd bevat (hoe verrassend?) dertien nieuwe tracks die stuk voor stuk staan als een huis. Iedere lief hebber van het oudere werk van de band of van degelijke old-school Zweedse death metal kan deze cd blindelings aanschaffen, voor de mensen die iets vernieuwenders zoeken kunnen beter hun zuurverdiende geld elders besteden daar de variatie op deze plaat ver te zoeken is. Na een aantal nummers begint namelijk alles verdacht veel op elkaar te lijken maar dat verschijnsel is niet iets dat alleen The Crown treft.

Het zanger probleem dat de band enige tijd getart heeft lijkt ook opgelost. Was het op de vorige plaat nog Tomas Lindberg (ex-At The Gates) die de vocalen voor zijn rekening nam, ditmaal is dat Johan Lindstrand, de originele en enige echte zanger voor The Crown.

Kortom, The Crown staat weer als een huis en levert met 'Possessed 13' weer een prima plaat af, weinig vernieuwend maar wel een stukje melodieuzer dan zijn voorganger. Oh ja beste mensen, hou eens op met dat kopiren en downloaden van cd's, want naast het schaden van artiesten en labels zijn momenteel ook journalisten de klos. De nieuwe Crown cd werd mij aangeleverd met hinderlijke geluidjes verwerkt in de nummers. Dankjewel allemaal.