TBP - Musical Colors

TBP - Musical Colors

Label : Red Cat Records | Archiveer onder hardrock / aor

Cor : ‘Musical Colors’ is een project van Mario Contarino, die op vijf jarige leeftijd gediagnosticeerd is op een spierziekte en dit project met behulp van Cubase en gastmuzikanten opgezet heeft. De liefde voor muziek heeft hem in het verleden reeds met behulp van computers en andere hulpmiddelen eerder muziek doen opnemen, waarbij zijn eigen aandeel behalve het componeren uit het drumwerk (!) bestond. Van deze recentste release is Mario ook de roerganger en componist van het geheel, maar de muziek is verder geheel door gastmuzikanten ingespeeld omdat Mario inmiddels in een te vergevorderd stadium van zijn ziekte zit.

Het eindresultaat verdient niets dan respect; de muziek zit goed in elkaar en de uitvoering door de verschillende gastmuzikanten is gewoon erg goed. Het is melodieus, technisch behoorlijk virtuoos en merendeels instrumentaal. Toen de eerste platen van snarenplukkers als Joe Satriani en Vinnie Moore op de markt kwamen, vond ik dit helemaal te gek, maar na verloop van tijd begon ik toch een stuk bezieling in deze notenpoeperij missen. Ook het feit dat deze reviewer meestal van mening is dat de rol van een computer afbreuk doet aan een stuk gevoelsbeleving zal in dit geval niet echt helpen. Mij bekruipt soms wel een beetje een gevoel van kunstmatigheid en alsof deze muziekjes heel geschikt zouden zijn als rock versies van supermarkt achtergrondmuziek. Typisch geval van het treffen van een reviewer aan wie deze muziek qua smaak niet helemaal besteed is, maar die wel waardering heeft voor het doorzettingsvermogen en kundigheid van de maker(s).

Meer informatie