Messiah's Kiss - Get Your Bulls Out

Messiah's Kiss - Get Your Bulls Out

Label : Massacre | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Soms heb je bands waarvan je je afvraagt hoe het in godsnaam mogelijk is dat ze zo onbekend zijn gebleven, en hier hebben we er zo een. Het kort na de millenniumwisseling opgerichte Messiah’s Kiss heeft intussen al drie platen uitgebracht, elk volgestampt met heavy metal van hoog niveau. Na het derde album ‘Dragonheart’ (2007) zag de band zich wegens prive-omstandigheden gedwongen een pauze in te lassen. Maar nu is Messiah’s Kiss terug met een nieuwe plaat, en slechts een omschrijving is hier passend: WOOOAAAAAAARG!!!

Waarom is ‘Get Your Bulls Out’ nou zo’n geweldig album? Ten eerste, Messiah’s Kiss heeft (en deze naam spreek ik altijd uit met een zeker ontzag) Mike Tirelli op zang. Tirelli heeft zijn ongelofelijke zangprestaties en dito stembereik inmiddels bijna dertig jaar geleden voor het eerst aan de wereld voorgesteld op het album ‘No Turning Back’ van Jack Starr’s Burning Starr. Sindsdien is zijn stem alleen maar beter geworden en op ‘Get Your Bulls Out’ zingt hij wederom de sterren van de hemel. Ten tweede staat het album weer vol met heavy metal juweeltjes. Enkele van mijn favorieten zijn ‘Survivor’, ‘Symphony Of Sin’, ‘Without Forgiveness’ en ook zeker het geniale ‘Only Murderers Kill Time’. Ten derde, Tirelli verdient dan misschien wel speciale notie, maar de prestaties van de andere bandleden mogen niet onvermeld blijven. Knallend ritmewerk, scheurende riffs en jankende gitaarsolo’s, gewoon alles wat je wilt op een onvervalst metal album. En ten slotte, er is veel van alles. Met dik een uur speeltijd voor de gewone versie en meer dan 70 minuten voor het digipack is dit het langste album van Messiah’s Kiss tot nu toe. En geloof me, je verveelt je geen seconde in die tijd.

Ook de geluidskwaliteit heeft een flinke sprong genomen en het album heeft dan ook een kristalhelder geluid. Dit vierde album van Messiah’s Kiss is op alle fronten een vooruitgang ten opzichte van de al uitstekende oudere albums en het is dan ook de hoogste tijd dat deze mannen eens op grote schaal gaan doorbreken. Dit is zeker een van de betere heavy metal albums die 2014 gaat brengen. WOOOAAAAAAARG!!!