Alice Cooper - The Eyes Of Alice Cooper

Alice Cooper - The Eyes Of Alice Cooper

Label : Eagle | Archiveer onder

Tim V. : Er zijn zo van die bands die je altijd onverwachts tegenkomt bij de platenzaak, en Alice Cooper is er in mijn geval een van. Het eerste wat aan de hoes van de cd opvalt is de make-up van Alice, nagenoeg dezelfde als die van een jaar of vijfentwintig terug. Met dit album heeft de band, want daar begint het alweer aardig op te lijken gezien de duur dat Alice met mensen zoals Eric Singer (drums), Ryan Roxie (gitaar) en Teddy Andreadis (keyboards) muziek schrijf en toert, de juiste balans tussen het oude en nieuwe materiaal weten te vinden. Ik vind dit een van de meest muzikaal afwisselde albums die Alice ooit gemaakt heeft. Luister maar eens naar de nummers ''Novocaine” (mix tussen Alice en Rolling Stones), ''Man Of The Year'' (mix van Alice en de Sex Pistols), of ''Love Should Never Feel Like This'' wat weer zo van het album ''Hey Stoopid'' af had kunnen komen. Verder staat er natuurlijk weer een goede ballad op het album in de vorm van ''Be With You A Wile''. Voor de horror freaks onder ons is er het nummer ''This House Is Haunted'', echt een geweldige track. Zo is er voor elk wat wils, als je tenminste van old-time hardrock houdt. Ik ben ervan overtuigd dat dit album niet snel gaat vervelen, zeker niet als je bedenkt dat er dertien nummers op dit album staan (wel van een minuut of drie lang). Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat het album helaas wat minder heavy is dan b.v. ”Brutal Planet'' en er ook wat mindere nummers opstaan zoals ''Backyard Brawl''. Ik verheug me nu al op de volgende tour van Alice waar hij hopelijk ook weer Nederland bezoekt, want dat is inmiddels ook alweer jaren geleden.