Sin7Sins - Purgatory Princess

Sin7Sins - Purgatory Princess

Label : Suburban | Archiveer onder gothic metal

William Pezy : Het super eigenwijze Sin7Sins is al alweer toe aan hun derde studioalbum. En wat een juweeltje! Strakker en harder dan ooit worden tien nummers afgeleverd. Een fijne mix waarbij het aanstekelijke gevoel van uptempo rock nummers in een stevig metalen jasje is gehangen. Sin7Sins draait ondertussen al weer aardig wat jaren mee en heeft voornamelijk in het voorprogramma van diverse bands gestaan. Met dit album zou de ommekeer wel eens ingeluid kunnen worden.

De band is erg volwassen geworden, de composities zijn sterk en afwisselend. Hier hoor je een band die begrijpt hoe je energie in een nummer weet te stoppen. De samenhang en wisselwerking die je hoort tussen de bandleden is subliem. Daar mogen we trouwens Dan Swano als producer ook een bedankje voor geven. Hij heeft het geheel een erg goed eindgeluid meegegeven, niet alleen helder maar zo heerlijk zwaar als de gitaren klinken zo wil ik ze wel vaker horen. De echte verrassing echter is zangeres Lotus. Waar ze in het verleden nogal eens kritiek kreeg op niet volwassen of afwisselend genoeg zingen, is hier dit soort kritiek verre van op zijn plaats. Ze staat er solide en afwisselend. Hard en laag als het moet maar ook hard en de hoogte is het allemaal prima. Op momenten wordt ze bijgestaan door haar mannen op zang, maar verder dan een ondersteunende rol komen ze niet omdat Lotus zelf de hoofdrol met overtuiging speelt. Opvallend is haar prestatie op de ballade ‘Bittersweet Dreams’, groots en doordringend. De band mag met recht trots zijn op deze plaat. Een goede prestatie.