Blakk OId Blood - Pride

Blakk OId Blood - Pride

Label : Art Of Propaganda | Archiveer onder black metal

Release type: Demo

MoL : Op de laatste versie van het Hell’s Pleasure festival in Duitsland speelde de Zwitserse band Deathcult. De meesten zullen daar wellicht van gehoord hebben, omdat de zanger tevens in Bölzer de vocalen verzorgt. Via Deathcult komen we tevens uit bij een andere band waar in dit geval de drummer ook vertegenwoordigd is als gitarst, genaamd Blakk Old Blood, dat onlangs de demo ‘Pride’ uitbracht.

Waar Deathcult death metal met een zweem black metal maakt, is Blakk Old Blood een black metal band voor de liefhebber van de traditionele stroming. Als liefhebber van Deathcult kun je Blakk Old Blood zeker waarderen, maar hou je van Sargeist of dergelijke old-school black metal bands, dan past Blakk Old Blood je ook. Check het onderstaande nummer (met de ellenlange titel) ‘Seven Virgins Impaled By Seven Horns Of The Antichrist, Three Horns Left, One For The Father, One For The Son And One For The Holy Ghost’ eens of het nummer ter ere van hun andere bands (Deathcult, Antiversum, Goatfukk, Asag) en uiteraard zichzelf, logischerwijs genaamd ‘Blakk Old Blood’. Overigens is de opvolger van ‘Pride’ al opgenomen en heet ‘Wrath’, het nummer ‘Burning Churches’ van deze plaat is hier te beluisteren. En in de tussentijd is zelfs de opvolger daarvan, genaamd ‘Greed’, ook al opgenomen. Jullie begrijpen dat ‘Lust’, ‘Sloth’, ‘Envy’ en ‘Gluttony’ zullen volgen. De thematiek rond de zeven hoofdzonden is in mooi artwork beeld gegeven. Overigens is ook het artwork van de demo tape erg goed uitgevoerd, zoals je hier kunt zien.

Blakk Old Blood heeft de potentie en met goed artwork en het gestaag doorgaan met opnemen, doen ze er alles aan om de band op de kaart te zetten. De demo ‘Pride’ is in ieder geval een interessante start voor de traditionele black metal band, en ik ben dus zeer benieuwd naar ‘Wrath’.