In Search Of Sun - The World Is Yours

In Search Of Sun - The World Is Yours

Label : Raging Demon Entertainment | Archiveer onder different metal

Remie : Een progressieve vorm van alternative rock/metal is wat deze band uit Londen kort samenvattend speelt, een omschrijving die je wellicht doet denken aan bands als Dead Letter Circus, Twelve Foot Ninja en Karnivool. Bands die allemaal hun thuisgrond hebben in Australië en allemaal indrukwekkende platen wisten uit te brengen. Op voorhand kan ik zeggen dat In Search Of Sun met hun debuut 'The World Is Yours' een plaat heeft uitgebracht die daar zeker aan kan tippen.

Bij opener en tevens titelnummer wordt je direct gegrepen in een track dat bol staat van dynamiek en muzikaal vakmanschap. De ingrediënten zijn een aanstekelijke groove die perfect in balans staan met smaakvolle gitaarleads en daaraan toegevoegd de zang van Adam Leader die toegankelijk maar toch ook krachtig overkomt. Waar sommigen nog wel eens een tikje te glad klinken heeft zijn stem een wat ruwer randje dat toch net wat karakter toevoegt en bovendien erg fijn klinkt. De gehele band levert van begin tot eind een performance die van hoog niveau zonder hun spel maar ergens te overdrijven. Als we nog even een van de vele hoogtepunten moeten benadrukken dan hoort de track ‘To The Axe’ tot een van de genomineerden. Instrumentaal gezien kent het een soort opbouw wat je gewend bent bij het epische werk van Iron Maiden. In deze track word je begeleidt naar een verassende climax die een soort van punk/hardcore vibe heeft en daar ligt ook vooral het onderscheid in te vinden. In verhouding met eerder genoemde bands lijkt In Search Of Sun hun invloeden uit meer “traditionelere” vormen van metal te halen en dat geeft de band een eigen gezicht.

In Search Of Sun weet meet hun debuutplaat van begin tot eind met verassende momenten te komen en blijft je daardoor in zijn grip houden. Een veelbelovende start van deze Britse band.