Cannibal Corpse - A Skeletal Domain

Cannibal Corpse - A Skeletal Domain

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Er is niets zo lastig als het recenseren van een nieuw album van een band die zich al lang heeft bewezen. Zeker als het niveau van de albums van een constant niveau is. Je moet dan echt gaan zoeken naar kleine dingetjes die je goed of minder goed vindt. Bij Cannibal Corpse is dat gewoon erg lastig want hun dertiende album ‘A Skeletal Domain’ is gewoon weer een pareltje.

Cannibal Corpse levert gewoon weer twaalf knallende death metal tracks af, waarbij een goede techniek en toegankelijkheid van de songs hand in hand gaan. Je kunt volop genieten van het gitaar, bas en drum werk. Dat staat allemaal weer als een huis en is allemaal prima te volgen door de prima productie. De productie is deze keer gedaan door Mark Lewis in de Audio Hammer Studios. Waar de vorige albums door Erik Rutan werden geproduceerd, heeft Cannibal Corpse gekozen voor een nieuwe opzet. Ik denk dat dit ook goed is, zo voorkom je herhaling. Met een puike productie als deze is de keuze ook goed te verantwoorden. Je kunt je afvragen of Cannibal Corpse zichzelf niet teveel herhaalt op hun albums. Een aardige discussie, maar ik denk dat je Cannibal Corpse gewoon moet nemen zoals ze zijn. Bij Motörhead of AC/DC verwacht je ook geen drastische veranderingen. Daarnaast hoor je in een track als ‘The Murderer’s Pact’ nog voldoende vernieuwingsdrang. Daar staan wel songs tegenover waarin je de jarenlange invloed van Slayer hoort. Er staan zelfs songs op waarbij ik aan het oude Sinister moet denken (‘Sadistic Embodiment’).

Kortom, op ‘A Skeletal Domain’ valt gewoon niets aan te merken. Het is gewoon de volgende knaller in de Cannibal Corpse discografie.