Krisiun - Works Of Carnage

Krisiun - Works Of Carnage

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Krisiun is al lang geen onbekende meer in het metal wereldje. De drie broers Max, Moyses en Alex zijn al zo'n twaalf jaar bezig de wereld te voorzien van venijnig extreem gespeelde death metal, en zijn daarin niet geheel onsuccesvol. Krisiun zit in een opwaartse spiraal en wordt met elk album weer een stukje beter, sneller en extremer. Voor het voorgaande album "Ageless Venomous” uit 2001 speelde Krisiun wereldwijd ruim 150 shows en na het uitbrengen van hun vijfde langspeler "Works Of Carnage” zal Krisiun het touren ook niet laten, gezien er al tours met Hate Eternal en Deicide in Amerika gepland staat, waarna de band naar Europa komt om samen met Hate Eternal en Deeds of Flesh "Works of Carnage” te gaan presenteren.

Bereid je maar vast voor op een waar inferno, want "Works of Carnage” knalt als vanouds. Was "Ageless Venomous” in mijn optiek iets toegankelijker, met "Works of Carnage” lijkt het erop dat de band een stapje terug doet en weer iets rauwer is gaan klinken. Niet dat de band nu weer primitiever is gaan klinken, maar de nummers zijn agressiever en als luisteraar heb je toch wel enkele luisterbeurten nodig voordat je het gebodene kunt bevatten.

Pas dan is het een genot om naar de razendsnelle drumpartijen van drummer Max te luisteren, wiens salvo's op de bass pedalen en op de snare als een machinegeweer klinken. Voor melodie is gitarist Moyses verantwoordelijk, die ook op deze CDs weer heel wat moois uit zijn mouw schut. Pierre Rémillard (o.a. bekend van zijn werk voor Cryptopsy, Gorguts en Anvil) werd ingehuurd als producer en deze heeft zijn taak zeer naar tevredenheid volbracht, al zeg ik het zelf.

Het cover-artwork heeft qua concept wel veel weg van de vorige CD "Ageless Venomous”. Op beide covers prijken namelijk vier slangen en één pentagram. De versie op "Works Of Carnage” gemaakt door Jacek Wisniewski (o.a. Vader, Marduk, Malevolent Creation) is echter een stuk gedetailleerder en ziet er een stuk professioneler uit. 22 september is deze schijf overal in Europa te verkrijgen dus haast je naar de winkel om je te laten overtuigen door "Works Of Carnage”, want het is weer een juweeltje op het gebied van death metal. Horns up!