Tesla - Simplicity

Tesla - Simplicity

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Het heeft zo’n zes jaar geduurd alvorens de Amerikaanse succesformatie Tesla met een opvolger voor de in 2008 verschenen ‘Forever More’ op de proppen kwam. Nu is het dan eindelijk zover en heeft men met deze ‘Simplicity’ de inmiddels zevende full-length studio-plaat op de markt gebracht. Men kan de band niet verwijten dat men gedurende de lange pauze tussen de twee albums stil heeft gezeten, want men heeft namelijk nogal wat getoerd en daarvan zijn ook de nodige live-documenten verschenen, maar men vond het dan nu toch onderhand tijd worden om ook weer eens wat nieuw materiaal te laten horen.

Aan inspiratie was er zeker geen gebrek, want ‘Simplicity’ bevat maar liefst vijftien nummer, goed voor ruim een uur kwaliteitsmuziek. Stilistisch is er (gelukkig) helemaal niks veranderd bij Tesla en dus staat ook dit nieuwe album ‘Simplicity’ bol van de krachtige riffs en prachtige solos van het gitaristenduo Frank Hannon en Dave Rude (die op de vorige plaat oudgediende Tom Skeoch verving), terwijl het karakteristieke, schorre stemgeluid van Jeff Keith nog steeds voor het grootste gedeelte de overall band sound bepaalt. Mooie tracks zijn er maar genoeg te vinden op ‘Simplicity’ en ik ben zelf nogal onder de indruk van ‘MP3’, ‘Cross My Heart’ en ‘Life Is A River’, maar eigenlijk is er zoals we van Tesla gewend zijn geen enkel slecht nummer te vinden op dit nieuwe album. Tesla staat gewoon garant voor kwaliteit en daarom kun je ook deze ‘Simplicity’ met een gerust hart aan je collectie toevoegen.