Kiss - 40

Kiss - 40

Label : Universal Music Group | Archiveer onder hardrock / aor

Horst : Kiss bestaat dit jaar 40 jaar, en het zat er natuurlijk dik in dat hier wel weer wat plaatwerk aan vast zou zitten. Ja, ik weet het, een ietwat cynisch begin, maar gezien de commerciële strapatsen van Simmons & Stanley die regelmatig de muzikale kant van de band overschaduwen zou het een mirakel zijn als men niet van de gelegenheid gebruik zou maken om weer eens wat pecunia te maken met opgewarmde ouwe meuk.

Want als je al het feestelijke geneuzel er omheen gewoon even stript is '40' precies dat. Een doodgewoon verzamelalbum (voor Kiss inmiddels compilatie album nummer 12!) met een tracklist die de gehele carrière van de band omvat. Van alle studio, live en soloplaten komt er wel een deuntje voorbij, en ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die deze nummers al niet uit den treuren uit zijn hoofd kent. Uiteraard staat er wel een 'unreleased' track op, maar dat is slechts een goedkoop excuus om de potentiële klant toch te verleiden tot aankoop. Nou, check 'Reputation' eerst maar eens uit op YouTube voor je op grond daarvan zou besluiten tot aankoop, want meer dan een vullertje op één van de jaren 70 albums had het nooit geworden. Voorheen kon je over dit soort albums wel weer positief eindigen door te melden dat dit soort overzichtsplaten voor de niet-kenners prima kennismakingsmateriaal zou kunnen zijn, maar daar hebben we heden ten dage Internet voor. Alleen interessant derhalve voor de überfanatieke Kiss fans die hun verzameling koste wat het kost compleet willen houden.

Tracklist CD 1
‘Nothin To Lose’
‘Let Me Go, Rock ‘N’ Roll’