Fleshgrind - Murder Without End

Fleshgrind - Murder Without End

Label : Century Media | Archiveer onder

Dennis : Na drie jaar van stilte rondom het uit Chicago afkomstige Fleshgrind meldt dit viertal zich weer aan het death metal front. Fleshgrind bestaat nu al zo'n tien jaar en maakte een flitsende start na de in 1997 uitgebrachte debuut CD "Destined to Defilement. Fleshgrind deed zo'n 250 shows met o.a. Cannibal Corpse, Mortician, Deicide, Deeds of Flesh, Six feet Under, Malevolent Creation, Suffocation en Dying Fetus door heel Amerika en was zelfs twee weken lang op Europese bodem te bewonderen. Kort na de tweede langspeler "The Seeds Of Abysmal Torment sloeg het noodlot toe, want zanger Rich Lipscomb brak zijn been waardoor de band 18 maanden op zijn gat lag. Net toen de band weer gevechtsklaar was, liet drummer Allan Collado het afweten en keerde Fleshgrind de rug toe. Toch liet Fleshgrind zich niet kennen en haalde niemand minder dan Derek Hoffman van Gorgasm binnen om de lege plaats op de drumkruk op te vullen.

Nu is hier dan eindelijk het derde wapenfeit, "Murder Without End, welke deze maand via Century Media Europe verschijnt. Over de muziek van Fleshgrind kunnen we kort zijn. "Murder Without End staat vol ultrabrute, vrij recht-toe-recht-aan traditionele death metal die een beetje in het straatje ligt van bands als (het oude) Cannibal Corpse, Suffocation en Disinter, maar doet mij af en toe toch ook wel denken aan Severe Torture. "Murder Without End is zeer zeker geen verkeerd schijfje, maar ik vind Fleshgrind toch niet aan de kwaliteitsnormen voldoen om bij een label als Century Media te zitten. Daarvoor is deze band toch net iets te doorsnee. "Murder Without End is zo'n schijf die je vijf keer draait om vervolgens toch maar weer iets avontuurlijkers te gaan beluisteren.