Meatlocker Seven - The Biological Mechanism Of Hate

Label : Eigen beheer | Archiveer onder

Ralph : Zo op het eerste gezicht heeft het Canadese Meatlocker Seven de zaakjes goed voor elkaar. "The Biological Mechanism Of Hate is weliswaar een in eigen beheer uitgebrachte CD, maar dat zie je nergens aan af. Een transparante jewelcase met prachtig art-work, voorzien van teksten en begeleid door een keurige bio. Zelfs van bands met een platenlabel heb ik het wel eens veel slechter gezien. Een en ander schept natuurlijk de nodige verwachtingen, en nieuwsgierig begin ik aan de eerste luistersessie.

Oei! Dat staat gelijk al in schril contrast met de presentatie van het product. Wat een beroerd geluid! Meatlocker Seven bevindt zich in een thrash/death straatje met de nodige technische invloeden en dat vraagt om een heavy en transparante productie. Vanaf opener "Isolate is het een kwelling om de negen songs door te worstelen. Het heeft me dan ook een keer of vijf luisteren gekost om de kracht te ontdekken van goede thrash/death songs als "Systemetic, "Ground Level Sleep en "Lines Of Blood. Het geluid draait alle nummers vakkundig de nek om en dat is heel jammer. Het vijftal is namelijk wel in staat prima nummers te schrijven die voorzien zijn van aardige teksten. Fans van het genre zou ik dit normaal gesproken dan ook wel aanraden, maar in dit geval kun je beter kennis maken met de band via de website (www.meatlockerseven.com). Ook daar ziet alles er weer tip top uit, zeer professionele opzet en dito features. Het meest verbazingwekkende is wel dat de muziek op de site WEL goed klinkt!?! Tevens is de video van "Systemetic te zien en ook daar is niets mis mee.

Als het om presentatie zou gaan en het kijken naar cd, website, video en ga zo maar door, dan kreeg Meatlocker seven een tien met een griffel, maar dat gaat natuurlijk niet. Muziek is waar het hier om draait en zelfs die is bovengemiddeld. Een serieus platenlabel of, bij de volgende eigen beheer release, wat meer budget aan de studio spenderen zou ML7 zeer goed doen. Tot die tijd, genieten via de website.