Nigromante - Black Magic Night

Nigromante - Black Magic Night

Label : Shadow Kingdom Records | Archiveer onder hardrock / aor

Dick : De Spaanse formatie Nigromante is al tien jaar aan het warm draaien in hun thuisland en zou zo maar de eerste band kunnen zijn die een proces aan hun kont krijgen wegens ernstige openbare verstoring, er zal geen fatsoenlijke siësta meer te houden zijn door de ongelofelijke takeherrie sinds het uitbrengen van ‘Black Magic Night’, dat zal ongeveer de strekking zijn van de klein burgerlijke fatsoenrakkers. Het langharige tuig van Nigromante zal het allemaal worst zijn, met hun op N.W.O.B.H.M. en US metal geïnspireerde muziek moet de volumeknop vol open worden gedraaid, voor tere zieltjes is hier geen ruimte, die trekken zich maar terug samen luisterend naar de complete oeuvre van Julio Iglesias.

Met volle overgave wordt ‘Heavy Metal Age’ ingezet en de bedoeling wordt gelijk duidelijk gemaakt, wij gaan u pijn doen. Dat de nekspieren danig op de proef worden gesteld is navrant aan deze muzieksoort en op nummers als ‘Saturnalia Of Blood’, het zwaar ingezette maar al snel op hol slaande ‘False Idol’ of het enige nummer in hun eigen moerstaal ‘Soy Un Macarra’ wordt dat maar weer eens bevestigd. Een van de laatste nummers op ‘ Black Magic Knight’, tevens het beste nummer met de toepasselijke titel ‘Satan Death Squad’, lijkt mij trouwens een uitstekende naam voor de op te richten fanclub van Nigromante. De Spaanse furie is maar moeilijk in toom te houden en de organisators van het Very Eavy festival, Heavy Metal Maniacs festival in Nederland of het Headbangers Open Air en Keep It True in Duitsland zouden hun oor eens te luisteren moeten leggen bij Nigromante, een prima band die precies in hun straatje ligt en wel eens voor een prettige verrassing kan zorgen.