REO Speedwagon - Live At Moondance Jam

REO Speedwagon - Live At Moondance Jam

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Dick : Wij Europeanen moeten al jaren lijdzaam toezien hoe de ene na de andere tour wordt uitgerold door REO Speedwagon in Amerika, maar dat heeft ons wel vijf live albums opgeleverd van grote klasse. Met ‘Live At Moondance Jam’ ligt nu nummer zes in de winkel en ik durf zonder enige twijfel de stelling te deponeren dat ‘Live At Moondance Jam’ alle voorgaande live platen met alle gemak van de wereld overvleugeld. De klasse druipt er vanaf en geeft, anno 2013, het gevoel die je jaren geleden kreeg toen je platen als ‘Strangers In The Night’ van UFO of ‘Tokyo Tapes’ van Scorpions als klein ventje bibberend afrekende in de platenzaak.

Dat dit ooit nog eens zou gebeuren is bijna niet te bevatten, maar REO Speedwagon flikt het gewoon. Je wordt op ‘ Live At Moondance Jam’ omver geblazen door fantastische uitvoeringen van onder andere ’Don’t Let Him Go’, hun allergrootste hit ooit ’Keep On Loving You’ en ‘Back On The Road Again’, maar zoals je nu wel door hebt, dat geld voor alle dertien nummers op ‘Live At Moondance Jam’. Ik weet gewoon zeker dat in het grote boek van klassiekers waarin bovenstaande genoemde bands al heel lang in staan een nieuw hoofdstuk wordt bijgeschreven door REO Speedwagon. De onweerstaanbare drang tijdens het typen van dit stukje om van deze deluxe edition van ‘Live At Moondance Jam’ om en om de cd en de DVD te beluisteren en te bekijken is zo groot aanwezig dat ik het nu daadwerkelijk ga doen, ik groet u, en trek me terug op mijn muziekkamer waar ik nu voor de achtenveertigste keer in de twee weken tijd dat ik ‘Live At Moondance Jam’ in bezit heb, volop ga genieten. En dan nog een keer, net zo lang totdat mijn vrouw voor de zoveelste keer me hinderlijk onderbreekt met de mededeling dat het warme eten dat klaarstond nu toch echt wel koud aan het worden is.