Boysvoice  - Boysvoice

Boysvoice - Boysvoice

Label : Yesterrock | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Dick : Een band kan soms in een vreemde situatie verzeilt raken. Je legt als muzikant je ziel en zaligheid in een uitstekende debuutplaat, je tekent bij een grote platenmaatschappij en juist als je denkt dat dit het begin is van een succesvolle loopbaan zie je voor je ogen de heleboel uit elkaar spatten. De factor geluk is in sommige gevallen allesbepalend en als beginnende band moet je wel de mazzel hebben dat die grote platenmaatschappij niet op het moment dat jouw baby uitkomt, alle aandacht besteed aan een grote artiest uit hun stal of dat het muzikale landschap drastisch veranderd zoals in 1990, het jaar waarin de gelijknamige eersteling van Boysvoice uitgebracht werd. Ondanks dat er nog een opvolger werd geproduceerd in 1993, met als titel ‘Dirty Talks’, waren gitarist en zanger Mani Gruber, mede gitaarplukker Peter Diezel, bassist Jochen Mayer en drummer Alex Hotzinger vrij snel daarna met elkaar uitgepraat en werd de band ontbonden. Na een korte opleving in 2005, wat resulteerde in het ‘Serenity’ album is het weer rustig aan het platenfront.

De vrije tijd is echter goed besteed, want Mani Gruber is er eens goed voor gaan zitten en heeft hier en daar gesleuteld aan hun eerste plaat en een deal kunnen scoren zodat dit veel gezochte schijfje weer verkrijgbaar is voor iedereen. Dat het tot verschrikte reacties lijdt bij mijn vrouw een kinderen deert mij totaal niet, want ik sta weer als een jonge hond te springen, te joelen en klappen en te stampen op deze heerlijke melodieuze rock alsof de hoogtij dagen van deze stijl nog lang niet voorbij zijn. Potverdriedubbeltjes, wat is dit lekker. Ik laat mee meevoeren op nummers als opener ‘Different Noises’ , ‘Love Stealer’ en ‘Take It Or Leave It’ als iemand met krankzinnige trekken. Mijn favoriete nummertje ’I Love Your Sex’ trek ik bijna niet meer (huh?), maar de ballade ‘Cold Summer Nights’ zorgt er voor dat ik weer enigszins met de realiteit in aanraking kom. Het afsluitende ‘ Happy Birthday’ zorgt voor de nodige onrustige gevoelens, waardoor er in een vloeiende beweging de play knop nogmaals word ingedrukt om de in totaal veertien nummers nogmaals te beluisteren.

Mama, gaat het wel goed met papa? Ja hoor jongen, zo is je vader als hij gelukkig is, trek je maar niks aan van zijn idiote gedrag.

Meer informatie