Scorpions - Crazy World Deluxe Edition

Scorpions - Crazy World Deluxe Edition

Label : Universal Music Group | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Dick : De Duitse formatie Scorpions was al bijna twintig jaar bezig om hun fanbasis uit te breiden in hardrock land, met onder andere studioplaten als ‘Lovedrive’ en ‘Black Out’ welke nu beschouwd worden als echte klassiekers, maar hun definitieve wereldwijde doorbraak bij het grote publiek werd gerealiseerd met het album ‘Crazy World’ in 1991.

De re-release in deluxe edition van ‘Crazy World’ anno 2013 mag er zijn. Het is gevat in een keurig verzorgde dubbel uitklapbare cd hoes met daarin ook nog een cd boekje waar de ontstaansgeschiedenis van de plaat uitvoerig wordt beschreven. Het constante niveau wat de heren Meine, Schenker, Jabs, Rarebell en Buchholz op ‘Crazy World’ haalde (wat later niet altijd het geval was) vertaalde zich in krakers als ‘Tease Me Please Me’, de megahit ‘Wind Of Change’ en een tweede top tien notering van de band, ‘Send Me An Angel’. Om deze re-release nog aantrekkelijker te maken (als ouwe rocker heb je deze plaat natuurlijk in je kast staan) zijn er behoorlijk wat extra’s aan toegevoegd. Zo kan je je talenknobbel ontwikkelen met de Spaanse en Russische versies van ‘Wind Of Change’, en is er ook nog ruimte gevonden voor drie live tracks, met onder andere de prachtige ballade ‘Holiday’. Om het feest compleet te maken is er een DVD bijgevoegd met live opnames van een optreden in Berlijn in 1991, en maar liefst twaalf nummers komen voorbij. Een kleine greep daaruit: ‘Bad Boys Running Wild’, ‘The Zoo’, ‘Dynamite’ en het onvermijdelijke ‘Rock You Like A Hurricane’. Heb je er dan nog niet genoeg van, wees niet getreurd: er volgen nog vier videoclips met onder andere ‘Don’t Believe Her’. Mocht je ‘Crazy World’ nog niet in je bezit hebben dan is dit een prima kennismaking. En uh, ouwe rocker, de vele extra’s zijn zeer de moeite waard.

Meer informatie