Deeds Of Flesh - Reduced To Ashes

Deeds Of Flesh - Reduced To Ashes

Label : Unique Leader | Archiveer onder

Dennis : n van d death metal hoogtepunten van deze zomer is zonder twijfel de vijfde langspeler van het Californische Deeds Of Flesh. "Reduced To Ashes is de titel van deze CD en doet zijn naam voor de volle 100% eer aan, want dit 46 minuten durend inferno is simpelweg allesvernietigend. Jacoby, Erik en Mike laten eindelijk eens horen welk potentieel er werkelijk in deze band schuilt. De vorige albums "Mark Of The Legion en "Path Of The Weakening waren weliswaar niet slecht, maar vergeleken met "Reduced To Ashes toch wel ondermaats. Grootste euvel op deze albums was de belabberde productie waardoor het bandgeluid nogal muf overkwam. Deeds Of Flesh is met de nieuwe nummers dit keer naar een andere studio gegaan (Avalon Studios (o.a. No Doubt) i.p.v. Moon Productions) en het resultaat mag er wezen. Wat een vooruitgang! De drums klinken eindelijk eens helder, de zang staat goed ingemixt en de gitaarriffs komen goed tot uiting. Niet alleen de productie is wezenlijk verbeterd, ook op het gebied van songwriting heeft Deeds Of Flesh een verassende vooruitgang geboekt. De acht nummers op "Reduced To Ashes zijn stuk voor stuk goed opgebouwde nummers waar duidelijk aandacht aan is besteed. De nummers zijn catchier dan voorheen, blijven beter hangen en de afwisselende zanglijnen tussen Jacoby en Erik zijn zo herkenbaar dat je op sommige momenten gewoon aangespoord wordt om mee te brullen. En dat zegt veel over het niveau van deze release. Dat Mike Hamilton een goede drummer is, was op de vorige release en de live shows al duidelijk, maar op "Reduced To Ashes komt zijn werk (mede dankzij de goede productie) echt goed tot zijn recht. Wat een heerlijk opzwepend drumwerk staat er op deze plaat! Naast de muziek en de goede productie is ook het artwork voor deze CD (waar ik bij mijn bespreking voor "Mark Of The Legion zo'n kritiek op had) dik in orde. De hoes met zijn rood-gele gloed is een echte eyecatcher en is niet alleen mooi, maar marketingtechnisch ook veel beter. Nooit gedacht dat Deeds Of Flesh nog tot zulke mooie dingen in staat zou zijn. "Reduced To Ashes is een spetterende plaat geworden, waar de vonken vanaf vliegen, en is verplichte kost voor elke death metal fan.