Legion Of The Damned - Ravenous Plague

Legion Of The Damned - Ravenous Plague

Label : Napalm Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Na het uitbrengen van ‘Descent Into Chaos’ in 2011 kwam het Legioen der Verdoemden uit Venlo in enigszins woelig vaarwater terecht. Gitarist en mede oprichter Richard Ebisch verliet de groep en ex bassist Twan Fleuren pleegde zelfmoord. Toch ging de band gelukkig door. Voor Richard werd vervanger Twan van Geel ingelijfd die van te voren al erg stevige dingen deed met o.a. Sauron en Flesh Made Sin, en bassist Twan Fleuren kreeg een laatste eer toebedeeld in de vorm van het re-release album ‘Malevolent Rapture’.

Ondertussen staan we op de voordeur van het jaar 2014 te kloppen en wat Legion Of The Damned betreft zal deze deur met een ontzettende knal worden geopend. De band heeft zich namelijk herpakt en met het nieuwe album ‘Ravenous Plague’ zal men weer gaan heerschen in onze vaderlandse thrash scene en ver daarbuiten. Waarom? Omdat ze met ‘Ravenous Plague’ een nieuw album in elkaar hebben gezet dat als vanouds goed is, dat onmiskenbaar Legion Of The Damned is maar dat geen herhalingsoefening is geworden en dat bovendien ook nog eens voorzien is van kleine vernieuwende invalshoeken.

Tracks zoals ‘Howling For Armageddon’, ‘Armalite Assasin’ of ‘Summon All Hate’ zijn typische Legion Of The Damned songs die meteen de klik maken in je hoofd en ook de mid tempo track ‘Doom Priest’ laat je vingers gelijk meetikken met het ritme. Opvallend zijn het snelle ‘Black Baron’ dat gevuld is met subtiele breaks, het indrukwekkende ‘Ravenous Abominations’ dat voorzien is van heerlijk zagende riffs en ‘Bury Me In A Nameless Grave’ dat een toffe opbouw heeft. ‘Morbid Death’ en ‘Strike Of The Apocalypse’ zijn niet alleen wat de titel betreft lekkere old school thrash metal granaatjes en de rol van Twan van Geel komt enkele malen verrassend sterk naar voren. Verder zou ik willen zeggen: beluister dit eens aandachtig (koptelefoon) want dan komen de kleine nuance verschillen en de subtiel toegevoegde extra’s vanzelf wel tevoorschijn.