Dehumanizer - The Incomplete Man

Dehumanizer - The Incomplete Man

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Sicktus : Dehumanizer komt uit Peru en is een kleine tien jaar geleden opgericht door gitarist César Guttiérrez. In die periode bracht Dehumanizer twee demo's uit en bouwde César aan een stabiele line-up, die hij vond in de tweeling Daniel R. & Daniel Y. Ibárcena (gitaar en drums) en zanger/bassist Alejandro Hernández. De band heeft ongeveer een half jaar geleden hun debuutplaat uitgebracht, 'The Incomplete Man', waar ze in totaal over een periode van een ruime twee jaar aan hebben gewerkt.

Tien tracks en zo'n veertig minuten aan progressieve death metal is wat 'The Incomplete Man' te bieden heeft. Denk aan technische, progressieve death van Death en Cynic, maar ook de wat hardere nummers van een melodieuze band als het Deense Mercenary en de technothrash van Atheist hoor ik terug op dit gevarieerde schijfje. De plaat is voornamelijk uptempo en stampt lekker door, maar af en toe gaat de voet van het gas en worden elementen als vrouwenzang (Susana Cardich), piano en orchestraties (Adolfo Gazzo) uit de kast getrokken, wat de variatie en flow van de plaat ten goede komt. Ook de sound is eenvoudigweg prima. Een zeer gevarieerde prog death plaat dus, doorspekt met solo's, goede songwriting en pakkende melodielijnen, met een flinke dosis thrash. Een uitstekende plaat die de moeite van het opsporen waard is! Wie 'The Incomplete Man' wil beluisteren kan terecht op de SoundCloud pagina van Dehumanizer. Doe jezelf een plezier en besteed hier vandaag of de komende dagen eens 40 minuten tijd aan. De CD is (gelimiteerd) verkrijgbaar via de bandwebsite. Labels die zich met dit genre bezighouden moeten snel zijn, want ik zie deze schijf absoluut opgepikt worden. Dehumanizer's 'The Incomplete Man' verdient een groter publiek dan het momenteel heeft!