Destruction - The Antichrist

Destruction - The Antichrist

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder

Horst : Destruction, lang geleden n van de grondleggers van de Thrash Metal keerde vorig jaar na een winterslaap van zowat elf jaar weer terug aan het front, middels de uitstekende renie schijf 'All Hell Breaks Loose'. Schmier, Mike en Sven bewezen middels deze plaat dat de 'professionele' critici het zwaar fout hadden met hun bewering dat er niemand op deze plaat zat te wachten. Integendeel, Destruction werd door menig liefhebber, zowel jong als oud, met gejuich ontvangen. Wat dat betreft kunnen journalisten schrijven wat ze willen, maar uiteindelijk is het toch het platenkopende publiek dat beslist, en terecht! Gesteund door dit succes zijn de heren dit jaar tezamen met Peter Tgtgren weer de studio ingedoken, en kwamen er weer uitgerold met n van hun beste platen ooit: 'The Antichrist'. Een van hun beste platen? Jazeker dames en heren! Nu was 'All Hell Breaks Loose' natuurlijk ook niet misselijk, maar in plaats van wederom wat meer technische nummers te schrijven, is er op 'The Antichrist' voor gekozen om het wat simpeler te houden. Gevolg: een vreselijk vet Thrash album dat compromisloos beukt van begin tot eind, maar wel met dat oh zo specifieke Destruction geluid, en uiteraard een akoestisch intro voor de hel losbarst. De meeste nummers zijn prettige snelheidsmonsters, met als persoonlijke favorieten 'Thrash Till Death', 'Nailed To The Cross' en 'Bullets From Hell', maar af en toe wordt er ook wat gas terug genomen, zodat we even op adem kunnen komen ('Dictators Of Cruelty', 'Meet Your Destiny', 'Let Your Mind Rot'). Dit is een verplichte aanschaf voor elke Destruction fan, en ben je dat niet, maar had je altijd al een goed Thrash album willen kopen, dan kan ik je 'The Antichrist' van harte aanbevelen.