Holy Mother - Agoraphobia

Holy Mother - Agoraphobia

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder

Tormentor Erich : Tja. Ik denk niet dat Moeder Maria daarboven blij zal zijn om te horen dat een eenvoudige metalband als dit zich naar haar vernoemt. Wat een slappe meuk is deze 'Agoraphobia' zeg! Luister maar eens naar het tweede nummer 'Modern Day God', dat kabbelt maar voort op zo'n doorsnee riffje en de drums en bas en zang doen ook maar een beetje mee. Het hierop volgende 'Heaven's Door' bezit dan weer wel wat meer tempo een hier heb je dan ook samen met 'Sheer Erotica' gelijk de twee betere tracks van de cd. De overige songs zijn te veel van hetzelfde: een leuke riff om mee te beginnen, dan zakt de boel in (men houdt het tempo niet vast), de stem van Mike Tirelli komt vervolgens vrij irritant aankrijsen, en dan zoekt men in het midden van de song een break op waarbij of alleen de gitaarsolo of een drumpartijtje overeind blijft staan. Luister maar eens naar het telkens wegvallen van de muziek in 'Hungry For Exxstacy' en je zult begrijpen wat ik bedoel. Toppunt is echter 'Society, Anxiety' dat wel weer goed begint, maar dan weer afremt, de zang is als een slechte U.D.O. en weer zit je te wachten tot er iets spectaculairs gebeurt. Dit gebeurt echter alleen op het eind, als Mike zo begint te piepen dat je blij bent als de track is afgelopen. De eerlijkheid gebiedt mij te melden dat 'Never Say Die' wel een goed nummer is, maar zo gek is dat niet als je je bedenkt dat dit een Black Sabbath cover is. Je zult echter begrijpen dat dit de cd niet zal helpen.

Tekstueel handelen de meeste songs over fobie├źn. Dat is eigenlijk een prima onderwerp om heavy muziek bij te schrijven. Maar zoals gezegd vind ik dat dit juist te weinig terug te vinden is tijdens de 38 minuten durende zit. Ik snap dit trouwens niet. Holy Mother is toch geen onbekende naam dacht ik zo. En met een vijfde release op een label als SPV mag je toch wel wat verwachten? En wat te denken van de line-up? Drummer Frank Gilchriest werkte nog met Virgin Steele. Bassist Randy Coven deed vroeger wat met Yngwie Malmsteen en Steve Vai en in de studio kreeg men ook nog eens hulp van gitarist Herman Frank (ex Victory, Accept en Sinner). Moeten we hier spreken van een misstap?

Weet je wat? Als er mensen zijn deze cd wel goed vinden, laat het dan even weten via het gasten boek. Als je me overtuigt stuur ik je de cd gewoon op!