Suidakra - Signs For The Fallen

Suidakra - Signs For The Fallen

Label : Century Media | Archiveer onder

David : Suidakra is een band die gerust gezien mag worden als een vaste waarde in het melodische black metalgenre, al jaren brengen ze namelijk met regelmaat van een klok platen uit en weten ze met iedere nieuwe release toch maar mooi weer de voorganger te overtreffen en de nodige progressie te boeken.

Ook met "Signs For The Fallen, inmiddels alweer hun zesde CD, is niets mis. Qua stijl ligt de band nog steeds ergens tussen In Flames en diverse viking metalbands in (denk maar eens aan Thyrfing of Mithotyn bijvoorbeeld) en buiten het feit dat het er in vergelijking met "Emprise To Avalon allemaal wat agressiever en harder aan toe gaat, blijft alles eigenlijk bij het oude. Zo wordt er nog altijd gebruik gemaakt van zowel cleane als ruigere zang, heb je nog steeds de sporadisch opduikende meerstemmige koortjes en de typische melodien en is de (uitstekende) productie wederom in handen van Andy Classen. Er is voldoende afwisseling tussen en ook tijdens de songs om het allemaal vrij boeiend te houden en ook de klasse van de muzikanten is voor mij boven alle twijfel verheven.

Eigenlijk valt er bitter weinig aan te merken op "Signs For The fallen, of het moet zijn dat hij niet zo heel erg veel verschilt van hun vorige CD, maar een enkeling die hierover zal vallen. De band heeft echter duidelijk de stijl gevonden die hen het best ligt en ze houden hier ook vol overtuiging aan vast. Een prima plaat, die Suidakra hopelijk ook de erkenning van het grote publiek oplevert, want dat hebben ze tenslotte wel verdient na al die tijd..