Born Loco - Revolution In Reverse

Born Loco - Revolution In Reverse

Label : Eigen beheer | Archiveer onder

Release type: Demo

Jordy : De Nederlandse crossover-formatie Born Loco is een vijfkoppige band die zo'n drie jaar geleden is ontstaan. Inmiddels heeft de band heel wat shows achter de rug, hebben ze het Rondje Flevoland gewonnen en hebben ze alweer twee promo-cd's uitgebracht, waarvan 'Revolution In Reverse' de tweede is. Daarnaast was Born Loco één van de kandidaten om op het 'Locals Only' stage van Fields Of Rock 2003 te spelen, maar wegens te weinig internetstemmen ging dat helaas niet door. In navolging van de demo 'Revolution In Reverse' is de band begonnen met het schrijven van nieuwe songs voor hun eerste complete album en wordt er gewerkt aan een videoclip.

Born Loco is dus aardig wat van plan en wil wat naamsbekendheid opdoen middels de twee tracks tellende demo 'Revolution In Reverse'. Het eerste nummer op deze demo is 'Paradox': Een nummer dat begint met een niet bijster originele drumsolo, maar wel een strakke baslijn, waarna de gitaren en raps worden ingezet. Born Loco lijkt wel van een beetje snelheid te houden en het tempo zit er dan ook aardig in tijdens dit nummer. Tweede en meteen al laatste nummer is 'Stand-Off'. Een nummer dat niet veel verschilt van het eerste nummer. Raps die niet echt imponeren, maar wel weer een aardig tempo en heerlijke rauwe gitaren.

Het is natuurlijk moeilijk om een oordeel te vellen over een band als je nog niet eens tien minuten aan materiaal van ze hebt. Ik durf echter wel de uitspraak te doen dat Born Loco een aardig bandje is, maar niet erg vernieuwend en met een niet zo heel erg originele rapper. Bij het horen van de twee nummers moest ik een beetje denken aan de Amsterdamse crossover-band Fusk, die al een aantal stapjes verder zijn en beschikken over een uitermate goede rapper (zeg maar, de Engelse versie van Nederhopper Def P). Voor een demo is dit allerminst onaardig, maar de band zal nog flink wat werk moeten verzetten wil het iets kunnen bereiken. Ik ben benieuwd of er op het aankomende album vooruitgang te bespeuren valt en of de band tekstueel en drumtechnish wat creatiever is geworden.