Aurora Borealis - Northern Lights

Aurora Borealis - Northern Lights

Label : Diehard Music | Archiveer onder

Marco : Alhoewel het Amerikaanse Aurora Borealis geen onbekende is in de Europese underground, heeft de band tot nu toe geen kans gehad hun cd's in Europa te verspreiden. Daar is nu verandering in gekomen, want het Deense Die Hard Records nam de band onder contract voor de release van twee cd's. De eerste van de twee ligt nu voor me en is de Europese release van het in 2000 al in Amerika in eigen beheer uitgebrachte 'Northern Lights'. U leest het goed: Aurora Borealis, met twee eigen-beheer albums en een mini cd op hun naam, heeft tot nu toe geen mooi aanbod van een Amerikaans label gekregen om hun waren te slijten. Aurora Borealis bestaat uit twee leden, Ron Vento (bas, zang, gitaar) en Derik Roddy (drums). En de naam Roddy zal menige liefhebber van snoeiharde, ultrasnelle drums zeker wel wat zeggen. Onder meer bekend van Nile en Malevolent Creation blijkt dit drumbeest al menig jaar actief te zijn bij deze band. Muzikaal gezien is "Northern Lights" een loeisnelle Death/Black cd. Scherpe riffs en de constant doordenderende drums zorgen voor een pot pure agressie waar de ware liefhebber z'n lol voorlopig weer even mee op kan. Bovendien krijgen we er op deze cd 5 bonusnummers bij! Helaas begint de krijszang van Ron Vento me op een gegeven moment behoorlijk te vervelen en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik zit te luisteren naar een Death Metal cd met flinke Thrash-invloeden waar alleen de zang doet denken aan de Black Metal-georinteerde band die men meent te zijn. Kortom: een redelijk geproduceerde, erg harde cd die het niet bepaald slecht zal doen in het wereldje, daar ben ik van overtuigd. We zullen dan ook vast wel meer van Aurora Borealis gaan horen!