Paul Raymond Project - Terms & Conditions Apply

Label : Cherry Red Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Paul Raymond is natuurlijk het meest bekend vanwege zijn bijdrage op de vele UFO-albums, waaronder de krakers 'Lights Out', 'Obsession', de geweldige live-plaat 'Strangers In The Night' en 'Misdemeanor' om er maar een paar te noemen. Tevens heeft hij zijn steentje bijgedragen aan platen van de Michael Schenker Group (onder meer het fantastische live-document 'One Night At Budokan'), Savoy Brown en Waysted, maar hij is daarnaast ook nog actief in zijn eigen Paul Raymond Project, waar hij de lead vocalen en de gitaarpartijen voor zijn rekening neemt.

Deze 'Terms & Conditions Apply' is reeds de vijfde plaat van laatstgenoemde groep en bevat een veertiental (hard) rock and roll nummers (waaronder drie bonus-tracks en twee covers), die me vaag wel wat aan de UFO-platen uit de jaren zeventig herinneren maar nergens dat niveau halen. Dat is vooral te wijten aan het toch wel wat magere niveau van het song materiaal wat op 'Terms & Conditions Apply' ten toon gespreid wordt en de niet altijd even geweldige vocale prestaties van Paul zelf. Daar kunnen zelfs gast-performances van Michael Schenker ('Reach Out (I'll Be There)') en Reuben Archer ('Love Is Blind') niets aan veranderen. Het grootste euvel is dat het aanwezige materiaal gewoonweg wat te oubollig klinkt en weinig krachtig overkomt, waardoor je nergens echt geboeid raakt van het gebodene. Daar dit mijn eerste kennismaking is met het Paul Raymond Project, waren mijn verwachtingen (met het door Paul Raymond geschreven wereldnummer 'Never Trust A Stranger' in het achterhoofd) wellicht wat te hoog maar 'Terms & Conditions Apply' is me niet bepaald meegevallen.