Taste - Taste

Taste - Taste

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Taste is een nog jonge en relatief nieuwe melodieuze hardrockband uit Zweden. Van een echte band is geen sprake: Taste bestaat uit de twee broers Christoffer en Felix Borg. In eerste instantie was Taste voor hen een project omdat ze reeds in andere bands actief waren, maar gaandeweg de rit bleek dat ze hun muzikale ei vooral kwijt konden in Taste. Omdat het lastig bleek om geschikte muzikanten te vinden om een album op te nemen en vervolgens mee op tour te gaan, besloten de eigenwijze - maar ook getalenteerde - broers maar met z'n tweeen een album op te nemen. En zie daar, de release van 'Taste' is een feit.

Liefhebbers van übertraditionele AOR kunnen deze schijf blindelings aanschaffen. De broers zijn er in geslaagd om een album op te nemen dat helemaal de sfeer uitademt van de AOR zoals we die vooral kennen uit de jaren 80. Melodieuze rock in de stijl van bands als Europe, Giant, FM en White Lion. Laat ik beginnen met de pluspunten van de band: Christoffer Borg is een geweldige gitarist. Mijn hemel, wat zijn zijn solos snel en melodieus! Hij combineert de sound van Yngwie Malmsteen met die van Ronnie Letekrø (kennen we die nog, van het Noorse TNT??). Verder zijn de jongens in staat gebleken om een aantal pakkende liedjes te schrijven die na één keer luisteren al in je hersenpan zitten ('Don't Give Up', 'Stay'). Helaas is niet al het songmateriaal even sterk ('Our Dreams' en 'Danger Games' gaan het ene oor in, het andere weer uit). En verder horen we af en toe een wat vervelend accent in de zang van Christoffer, waardoor je het idee krijgt dat je naar Scorpions zit te luisteren ('Doesn't Feel Like Love', en vooral 'Cry For Love'). Het is geen schokkend album maar wel een album waar ik met plezier naar kan luisteren, met name ook doordat de broers erin geslaagd zijn om het album een prettige sound mee te geven.