Thyrane - Hypnotic

Thyrane - Hypnotic

Label : Century Media | Archiveer onder

Eline : Mechanized Black Metal Supremacy! Dat beschrijft dit hele album. Een van de lekkerste Black Metal albums van dit moment. Het vreemde is wel dat ik deze cd al een poosje in mijn bezit had, terwijl hij nog niet officieel is gereleased. Bij dit album zijn de leden van Thyrane duidelijk aan het experimenteren gegaan met industriële invloeden, en dat is een goede keus geweest. In combinatie met Black Metal klinkt dit heerlijk vernieuwend, en dat is niet iets wat veel bands voor elkaar krijgen dezer dagen. Deze band is nu toch al een hele poos bezig en dat is de horen ook. Sinds hun debuut album, "Symphonies Of Rebellion” "hebben ze zich een stuk verder ontwikkeld. Erg veel bands hebben albums met maar enkele echt leuke nummers, maar deze band weet me met alle nummers te boeien. Heerlijke afwisseling, mooie solo's, doordringende zang, oftewel: een topalbum! De twee topnummers van dit album zijn "Fireworks” en " Glamorama Demystified”. Fireworks begint lekker agressief en dat blijft het hele nummer zo. Echt een nummer waardoor je zin krijgt in een concert. "Glamorama Demystified” heeft een geweldig intro, dat door het hele nummer terug blijft komen. Door die herhaling blijft dit erg hangen en ook de zang is vrij meezingbaar. Het enige mindere van deze cd is de cover. Hij ziet eruit als een nu-metal cd, waardoor hij voor mij toch een stuk minder aantrekkelijk zou zijn als ik hem in de winkel zag liggen. Het is dat ik weet dat het een leuke band is, maar anders zou ik hem zo laten liggen. Mensen die vrijwel geen Black Metal luisteren en het toch eens willen proberen raad ik aan deze cd zeker te proberen! De muziek is vrij toegankelijk, wat hem zeker niet slecht maakt. Integendeel! Ik verwacht een grote doorbraak van deze band!