Wizard - Odin

Wizard - Odin

Label : Limb Music | Archiveer onder

Tormentor Erich : Liefhebbers van True Metal, Heavy Metal, Power Metal, Hardrock, en weet ik wat allemaal (ik houd het bij de verzamelnaam Heavy Metal) opgelet: DEZE SCHIJF MOET JE ZEKER EVEN BELUISTEREN! Heerlijke plaat, recht voor z'n raap, niet moeilijk, maar wel pittig, fris, energiek, enthousiast en nooit saai, dat is 'Odin' van Wizard in een notendop. Al na 1 luisterbeurt was ik verkocht. De songs zijn allemaal schoolvoorbeelden van bovengenoemde genres. Of je nu de uptempo tracks zoals 'The Prophecy', 'Betrayer', 'The Powergod' of 'Beginning Of The End' neemt, of de meer epische stukken zoals 'Thor's Hammer' of 'Hall Of Odin', of de meer zwaardere Hardrock getinte songs zoals 'Dead Hope' en 'Dark God', het maakt allemaal geen zak uit. Op elk nummer zingt Sven prima, zowel met normale stem als in de hoge uithalen die in positieve zin doen denken aan een Halford of een Jacques Belanger. (Jacques Belanger zong op Exciter's 'The Dark Commend', Power Metal freaks moeten die schijf ook maar eens uitchecken!).
De ritmesectie dondert er flink op los en de gitaren van Michel Maas zorgen niet alleen voor toffe riffs en melodie, de man neemt in elk nummer ook nog eens uitgebreid de tijd voor prima solo's. Alle 11 tracks zitten goed in elkaar en zijn af. De refreinen nodigen sterk uit tot meezingen maar mede door de dampende ondersteuning van de muziek worden ze nooit saai of teveel. Wizard heeft erg goed opgelet en door telkens kleine breaks en andere verrasingkjes in te bouwen blijft dit plaatje boeien tot het einde. Mocht je nog twijfelen: de cd is opgenomen in de Powerhouse Studio in Hamburg onder vakkundige leiding van Piet Sielck die de liefhebber kent van namen zoals Iron Savior en Blind Guardian. En de teksten dan ? Okay, verwacht geen hoogstaande lyriek maar wel een concept verhaal over…Odin, juist ja. En eerlijk is eerlijk, het past prima bij de muziek. Ik herhaal: LIEFHEBBERS VAN HEAVY METAL, GAAT HEEN EN LUISTERT!