Soulreaper - Life Erazer

Soulreaper - Life Erazer

Label : Karmageddon Media | Archiveer onder

Monique : Na het uiteenvallen van Dissection wilden Johan Norman (gitaar) en Tobias R. Kellgren (drums) gaan experimenteren met een meer brute benadering van het inmiddels uitgekauwde Gothenburg Death Metal genre. De band Reaper was geboren en in 1999 kwam hun eerste CD 'Written in Blood' uit (Nuclear Blast). Er bleek echter nog een band te bestaan die Reaper heette en om juridische rompslomp te voorkomen werd de bandnaam veranderd in Soulreaper. Er werd nog een beetje gewisseld met bandleden maar de huidige line-up (Johan Norman (gitaar), Stefan Karlsson (gitaar)Tobias R. Kellgren (drums),Mikael Lang (bas) en Christoffer Hjerten (vocalen)) komt nu met een nieuw album op de proppen. Uitgebracht door Hammerheart Records en getiteld: 'Life Erazer'.

Nou de doelstelling " het maken van brutere Gothenburg Death is wel aardig gehaald dacht ik zo! Zweedse melodie en Amerikaans-aandoend technisch "gepiel een combinatie die geweldig uitpakt. Het is snel (waarschuwing: niet in je walkman proppen als je op de fiets zit, want je trapt jezelf gegarandeerd de longen uit je lijf) in razend tempo komen melodische zanglijnen, gevarieerde riffs, grunten en krijsen en gierende piel-solo's voorbij. Zelfs de relatief rustige riffs zorgen er in fiets-trap-tempo nog steeds voor dat je de bejaarden op motorisch aangedreven Sparta's ver achter je zult laten. Nee, dan luister ik deze CD toch liever in de auto, zonnig weertje, raampje open op weg naar zomerse festivals in buitengewoon goed humeur, dat gevoel.en vooral omdat de CD zelfs bij de tweede keer afspelen al als een oude bekende in de oren klinkt. Let wel: op een positieve manier, herkenbare nummers die lekker blijven hangen en hier en daar zelfs uitnodigen tot heftige meebrullen. Een catchy geheel en een aanrader voor een ieder die Gothenburg weet te waarderen en bovendien niet vies is van een beetje techniek.