Mors Principium Est - Inhumanity

Mors Principium Est - Inhumanity

Label : Listenable | Archiveer onder

Peter B. : Ik ben nog steeds enorm onder de indruk van Finland en de goede muzikanten die dit land herbergt. Als je nagaat dat dit nu niet bepaald een dichtbevolkt land is moet het toch eens ophouden niet? Nou, het einde is in elk geval nog niet in zicht want alweer komt er een getalenteerde band met goede muzikanten uit Finand. De naam van deze band is Mors Principium Est wat zoiets betekend als 'de dood begint'. Deze band is gevormd in 1999 maar de bezetting was pas volledig in 2000. Dit album, "Inhumanity is het debuut van deze band welke is getekend door het Franse Listenable Records lable in 2002.

Volgens de biografie speelt deze band melodieuze deathmetal in de stijl van bands als Soilwork en Children Of Bodom. Wel, ik heb hier niet veel aan toe te voegen. Het klopt. Het eerste nummer van dit album, "Another Creation is melodieus, agressief en de capaciteit van de muzikanten in deze band wordt al meteen duidelijk. Andere geweldige nummers op deze cd zijn "Eternity's End en "D.I.B.. De band maakt goed gebruik van de keyboards. Ze zijn er bijna constant maar ze staan niet te ver op de voorgrond. Er is een zeer goede balans tussen agressie en emotie. Het enige wat er wat mij betreft mis is met deze cd is dat na enkele nummers ik het gevoel krijg dat de nummers wat teveel blijven hangen in dezelfde sfeer en toonsoorten. Ik verlies mijn concentratie een beetje gaandeweg. Dit is echter het enige negatieve wat ik over deze band te melden heb. De muziek op "inhumanity is goed, het album klinkt krachtig en uitgebalanceerd en voor een debuut album is het zeker indrukwekkend. 10 nummers mooie melodieuze agressie!

Personen die bands als Soilwork, Children Of Bodom maar ook bands als In Flames en Arch Enemy wel zien zitten moeten minimaal even naar de bovenstaande website van de band gaan om wat samples te gaan beluisteren. Ik denk niet dat je teleurgesteld zult worden.