Dying Fetus - Stop at Nothing

Dying Fetus - Stop at Nothing

Label : Relapse | Archiveer onder

Dennis : 13 mei komt-ie uit: de nieuwe Dying Fetus CD "Stop At Nothing”. Drie jaar na het uiterst succesvolle album "Destroy the Opposition” levert John Gallagher met z'n compleet vernieuwde band wederom een knaller van een plaat af. Immers, kort na de release van "Destroy the Opposition” en de Europese tour lag de band tijdelijk op z'n gat vanwege interne onenigheden in de band. Sparky, Jason en Kevin verlieten de band om zich op Misery Index te gaan richten en John kwam kort daarna terug met een compleet nieuwe bezetting om andermaal Europa in de herfst van 2001 plat te spelen als support van Vader en Cryptopsy. De meeste Fetus fans zullen wel nieuwsgierig zijn of de band nog net zo de pan uit swingt als drie jaar geleden. Mijn antwoord hierop luidt volmondig: JA! Al meteen vanaf de eerste tonen van openingstrack "Schematics” wordt duidelijk dat "Stop At Nothing” daar verder gaat waar "Destroy the Opposition” eindigde. De band borduurt voort op de in de loop der jaren zo bekend geworden trademarks van Fetus: groovende Death Metal met een knipoog naar de grind- en hardcore. Ook op "Stop at Nothing” wordt er gebruik gemaakt van twee zangers welke elkaar afwisselen en aanvullen en de drums zijn wederom lekker stuwend. Niet voor niets sluit "Stop at Nothing” zo naadloos aan op z'n voorganger; John Gallagher heeft 6 van de 8 nummers alleen geschreven en werd slechts bij de overige twee tracks geholpen door gitarist Mike Kimball. Fans van de vorige vier CDs en Ep kunnen "Stop at Nothing” wat mij betreft dan ook blind aanschaffen, want dit is Dying Fetus weer op z'n best!!