Bombay Black - Bullets And Booze

Bombay Black - Bullets And Booze

Label : Triage Music Firm | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Bombay Black komt uit Arkansas en dus uit het zuiden van Amerika. Ze zien er gevaarlijk uit, die mannen van Bombay Black, en met een fles whisky op de hoes en een album titel zoals dit 'Bullets And Booze' verwachte ik dan ook smerige southern rock van het ergste soort. En wat blijkt? Het valt allemaal reuze mee.

Als ik naar 'Bullets And Booze' zit te luisteren moet ik zelfs eerder denken aan grootheden zoals Ozzy (de ballad 'Let Me Be') en ook vanwege de zang aan Kiss ('Bad Boy' en 'The One You Love'). Tijdens een song zoals 'Helluva Time' en 'Take Another Picture' moet ik zelfs even aan de glorie dagen van een band zoals Extreme denken, en dat zegt toch wel wat. Bombay Black speelt melodieuze rock en hardrock met hier en daar ferme gitaren, met duidelijke refreinen en met gevoel voor aanstekelijkheid, oftewel lekker catchy. Deze vier heren hebben goed hun best gedaan. Je krijgt op 'Bullets And Booze' maar liefst vijftien songs en meer dan een uur aan muziek voorgeschoteld. Er zit geen enkele track bij die door de mand valt, maar er zit ook geen enkele fantastische uitschieter bij. 'Bullets And Booze' blijkt inmiddels het vijfde album van Bombay Black te zijn en dat de mannen ervaring hebben hoor je duidelijk terug in hun manier van spelen: degelijk, hier en daar een lekkere solo, af en toe even fel, maar ook altijd weer melodieus. Dit alles heeft men daarbij ook nog eens voorzien van een nette, bijpassende productie waardoor je zou kunnen zeggen dat dit wel heel erg radio vriendelijke hard rock is geworden. Maakt dit wat uit dan? Nee, natuurlijk niet.

Conclusie: een alleraardigst album voor liefhebbers van melodieuze hard rock.