Tierra Santa - Indomable

Tierra Santa - Indomable

Label : Locomotive Music | Archiveer onder

Tormentor Erich : Meester Horst wil zijn discipels nog wel eens grensverleggend bezig laten zijn. De ene keer krijg je cd's die je zelf ook in de winkel zou gaan kopen, maar de andere keer zitten er exemplaren bij die je zelf na een halve minuut weer zou afzetten. Dit laatste is bij mij en deze cd van Tierra Santa het geval. Ik moet echter objectief zijn, en dus heb ik het schijfje meerdere malen aandachtig beluisterd. Laat ik met het positieve beginnen. De muziek op deze 5e cd van de groep is prima in orde. Men speelt Heavy Metal verwerkt in duidelijke songs die goed op zichzelf staan. Ik bespeur invloeden van Accept ('Restless And Wild') in een nummer zoals 'Indomable', maar ook 'Brave New World' van Maiden komt op subtiele wijze terug in bijvoorbeeld 'Quien Ilora Hoy Por Ti'. De overige tracks zijn uit hetzelfde hout gesneden en met name de gitarist Arturo laat horen behoorlijk meester te zijn in het bespelen van zijn instrument. Voeg hierbij een prima ritmesectie en een goede zuiver zingende zanger, een duidelijke productie en de schijf is compleet. Maar wat is er nu mis met dat ding?

Welnu, zoals je misschien al is opgevallen aan de titels en de namen komt deze band uit Spanje. En ik ben bewust nog nooit in Spanje op vakantie geweest. Je kan me midden in de nacht wakker maken voor een potje voetbal, maar de Primera Division interesseert me gene ene moer. Paella? Doe mij maar een koude gehaktbal! Cerveza? Doe mij maar Grolsch of Jupiler of Veltins! M.A.W: IK HEB NIKS MET SPANJE, EN DEZE KNAKKER ZINGT IN HET SPAANS !! Vreselijk, iedere keer die J die men uitspreekt als ga, en die ghu klank. Niets voor mij. Het is zelfs zo erg, dat ik bij het ballad-achtige 'El Canto De Las Sirenas' iedere keer die kop van Julio Eglesias zie, zoals hij op die lp staat waarbij hij net met zijn gezicht boven water komt. Brrr. En dus, omdat het niet klopt dat ik bij het luisteren naar een Heavy Metal cd aan Julio moet denken, is de conclusie simpel: no score. Want, liefhebbers die niet zo'n bekrompen taalbarrière hebben zoals ik kunnen zeker uit de voeten met dit (muziekaal sterk) schijfje.