Ripsaw - Bulletgroove

Ripsaw - Bulletgroove

Label : Eigen beheer | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Na een demo en een live EP slaan de Limburgse party-thrashers nu toe met hun eerste langspeler, 'Bulletgroove'. Een aantal tracks die op de eerdere opnames te horen waren, zoals 'Drafted', 'In A Flash', 'Violent By Design', 'Ripsaw Madness' en 'Whiskey Deathrace' zijn ook vertegenwoordigd op het album. Luisterend naar de nieuwe tracks wordt duidelijk dat de band vastgehouden heeft aan de formule, en zo krijgen we wederom stevige thrash riffs a la latere Slayer, Testament, Exodus, maar ook oude Terrorizer en Nailbomb, met een flinke dosis groove die erg doet denken aan Pantera, Crowbar en oude Machine Head.

Hoewel de oude songs al sterk waren en de studio versies nog beter uit de verf komen, en klinken de nieuwe songs zelfs iets krachtiger. Luister bijvoorbeeld maar naar het geweldige groove van 'Written In Sand', 'Soulspin' of 'The Burning Damned'. Ik had echter net zo goed een ander nummer kunnen noemen, want alle songs van een goede kwaliteit zijn. Toch springen deze songs er net iets boven de rest uit. Alles bij elkaar heeft Ripsaw op 'Bulletgroove' een dozijn sterke moderne thrashers afgeleverd met een hoog entertainmentgehalte, waarbij ze je regelmatig in beweging krijgen. Voeg daar een goede, heerlijk zware productie en de nodige enthousiasme aan toe, en je hebt een sterk album in handen. Het feit dat men niet origineel of vernieuwend bezig is dan ook totaal onbelangrijk en de liefhebbers van het genre moeten dit album zeker eens gaan beluisteren. Wel jammer dat de band nog altijd steeds geen platendeal heeft weten te bemachtigen. Aan de kwaliteiten van de band ligt het in ieder geval niet.