Greenleaf - Nest Of Vipers

Greenleaf - Nest Of Vipers

Label : Small Stone Records | Archiveer onder stoner

Tim : Voor mijn werk moest ik naar Brussel en zoals gewoonlijk sta je voor Antwerpen muurvast. Ingebouwd door vrachtwagens bedenk ik mij dat er nog CD's in mijn tas zitten om te beoordelen. Ik pak de nieuwe CD van Greenleaf, een band die ik verder niet ken maar de promotietekst spreekt me aan. Ook de cover is erg gaaf er zitten veel details in de tekening en ik zou bijna de auto aan de kant zetten om hier even rustig naar te kijken.

Bij het horen van de eerste akkoorden van 'Jack Staff' gaan mijn mondhoeken omhoog en ik gooi het volume direct omhoog. De heerlijke gitaar loopjes swingen en rocken zo lekker dat ik helemaal vergeet dat ik in de file sta. De muziek werkt als een tijdmachine en brengt me terug naar de jaren '70. Ze hebben van alle bands uit deze tijd wat meegenomen naar de twintigste eeuw, Deep Purple, Black Sabbath, The Doors, Alice Cooper, enz. De fuzzy gitaren, de klassieke rock stem van Oskar en af en toe een fijne Hammond orgeltje zorgen voor een psychedelische sound. Het gaafste nummer vind ik 'Tree of Life' dit is een heerlijk instrumentaal en duister nummer waar je even het verband tussen tijd en ruimte verliest. De Nederlanders die genieten van onze lokale helden als De Wolff en Shaking Godspeed zullen het nieuwe album 'Nest Of Vipers' erg aantrekkelijk vinden. Voor iedereen die zin heeft om een avondje te rocken met minder in metal georinteerde vrienden, dan is dit een uitstekende band om live te zien. Het is al weer vijf jaar geleden dat de heren een nieuw album gemaakt hebben en de kenners hebben lang gewacht, ik wacht voor het volgende album met jullie mee!