Sin7sinS - Carnival Of No Tomorrow

Sin7sinS - Carnival Of No Tomorrow

Label : | Archiveer onder gothic metal

Melanie : Meerdere keren heb ik Sin7sinS live gezien, ook kreeg ik hun vorige album, Perversion LTD. in m'n handen gedrukt, en van beide was ik niet ondersteboven. Daarom verwachtte ik al niet veel van 'Carnival Of No Tomorrow', maar wat is het toch fijn om het af en toe mis te hebben.

Sin7sinS is al vrij gesetteld in de gothic metal scene, en hebben weinig introductie meer nodig. Ze hebben bij veel bekende bands als support act gestaan, en treden vrij veel op. De muziek ligt ergens tussen de gothic metal, industrial en elektrische rock. Het niveau van de teksten was al vrij hoog, maar ook dit album bewijst dat de schrijfkunsten steeds beter worden. Op dit album horen we ook het stemgeluid van zowel Mark Jansen (Epica, MaYaN) als Dan Swanö (Nightingale). Deze heren bulderen er heerlijk op los en hun stemgeluid mixt erg goed met die van S7S zangeres Lotus. Ook heeft de band dankbaar gebruik gemaakt van het veelzijdige talent van Dan Swanö, hij heeft het album geproduceerd en gemixt.

Persoonlijk vind ik het mooi om te zien dat een band echt vooruit is gegaan, en iets geproduceerd heeft wat vele malen beter is dan het vorige werk. Lotus heeft veel meer kracht in haar stem, en is veelzijdiger dan ooit tevoren. Het kinderachtige stemmetje heeft plaats gemaakt voor een prachtige hoge galm, een wat diepere, subtiele stem, en ook horen we een venijnig en pervers stemgeluid. Een zangeres die iets toevoegt aan de muziek, in plaats van andersom. Niet dat de muziek slecht is hoor, ook de muzikanten zijn enorm vooruit gegaan, ook de muziekpartijen zijn interessanter en veelzijdiger. Dat maakt dat 'Carnival Of No Tomorrow' een plaat is waar de Nederlandse metalbodem trots op mag zijn.