Temple - Structures In Chaos

Temple - Structures In Chaos

Label : Non Serviam Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Het initiatief voor Temple werd genomen door voormalig Pathology, Occult en Sinister vocaliste Rachel Heyzer. Samen met voormalig Beyond Belief frontman A.J. van Drenth werd de blauwdruk voor Temple gevormd. Gezinsvorming deed Rachel beslissen een stap terug te zetten waardoor A.J. de band zelf naar een hoger plan moest tillen. Dat heeft nu tot resultaat dat er een debuut CD is bij het nieuwe vanuit Groningen opererende label Non Serviam Records.

'Structures In Chaos' nam A.J. op met drummer Eric De Windt die in het verleden de vellen mishandeld heeft in Destroyer 666 en daarvoor zelfs als grunter actief was in Sinister en Severe Torture. De baspartijen nam de van The Monolith Deathcult bekend Michiel Dekker voor zijn rekening. A.J. verzorgde de vocalen en gitaarpartijen. Daarnaast werden enkele gasten ingeschakeld om hier en daar de zang wat bij te sturen, zo hoor je ondermeer Marloes van Izegrim en Stephan Geb├ędi van Thanatos langskomen. Overigens heeft Temple voor optredens weer een andere samenstelling. Dat is nu echter niet van belang want het gaat om het album. 'Structures In Chaos' is wel een mooi document geworden gevuld met razende death metal die echt snel gespeeld wordt. Er is een duidelijke invloed van bands als Hate Eternal en Nile en ook wel Morbid Angel maar de sound is toch heel anders. Temple klinkt wat dat betreft best uniek en dat is vandaag de dag wel bewonderenswaardig. De zang van A.J. is opvallend; binnen Beyond Belief maakte hij ook al het verschil en ook in Temple doet zijn zang de songs wel recht aan. Ik kan ook alleen maar aanraden deze plaat eens goed te beluisteren want als het om death metal gaat is het best een opvallend product geworden.