Nuestros Derechos - Adrift

Nuestros Derechos - Adrift

Label : Eigen beheer | Archiveer onder punk / hardcore

Koen B. : Na hun 'Split 'Em All' release samen met De Waonzin in 2006 en de in eigen beheer uitgebrachte 'Struggling With The Dark' MCD (2008) werd het redelijk stil in het kamp van de Utrechtse thrashcore formatie Nuestros Derechos. Natuurlijk werd er wel regelmatig opgetreden maar het werd eens tijd dat er een full-length debuut CD op de markt zou komen, hetgeen op de valreep van 2011 nog is gelukt. Het is een eigen beheer schijf geworden die werd gesponsored door Funeral Moon Clothing en Denim & Leather Records en die als fysiek exemplaar is te verkrijgen bij concerten of stuur even een e-mail naar info@nuestrosderechos.nl. Ook is deze tegen betaling digitaal te downloaden op deze plek.

Ik heb het gevoel dat Nuestros Derechos niks aan het toeval overlaat, geen halve maatregelen neemt en succesvolle samenwerkingen uit het verleden niet uit de weg gaat. Zo werd de CD wederom geproduceerd door Menno Bakker en de mastering werd verzorgd door Alan Douches. Deze mannen hebben uiteraard geen verdere introductie nodig. Ik vind het lastig een stempeltje op de muziek van Nuestros Derechos te drukken, maar ik denk dat leuke links georiƫnteerde kraakpanden hardcore met thrash invloeden wel aardig duidt waar het bij deze heren en dame om draait. De bas ronkt overweldigend, de trashy thrash gitaren met enkele pentatonische licks en de rollende drums in combinatie met mannelijke en vrouwelijke schreeuwvocalen zijn in elk geval uniek in haar soort en maken 'Adrift' een aanschaf waard. Support your local scene!