Erase - May I Sin

Erase - May I Sin

Label : | Archiveer onder different metal

Ali : In 2008 opgericht en komend uit Italië probeert Erase met combinaties van verschillende genres haar eigen geluid ons muziekwereld in te helpen. Deze genres verschillen van rock, deathcore, metalcore en pop. Nadat in 2009 de gelijknamige EP is uitgebracht, brengt Erase in 2011 haar eerste album 'May I Sin' op de markt. Ik hoop dat Erase ons kan verbazen met hetgeen wat ze hebben weten te combineren. We zullen het zien.

Nadat je de algehele album heb beluisterd, vraag je je eigenlijk af: 'Welke bands heb ik nou allemaal gehoord?' Bij bijna alle tracks komen er momenten voor dat je een ander band lijkt te horen, maar dat net niet kan plaatsen. Vanuit het genre-perspectief gezien moeten deathcore en metalcore van de lijst afvallen. Normaal gezang en gebrul wisselen zich in goede verhouding van elkaar af, maar het moet allemaal een stuk harder en steviger om het metalcore/deathcore genre erin terug te vinden. Dit geld ook voor de instrumentatie. Kijkend naar de nummers zelf klinkt het allemaal wel redelijk. Het algehele album zal je totaal niet verbazen maar het zal ook niet een flop zijn. Een van de betere tracks is 'My Mirror'. Een lekker stevig nummer waarin het gebrul en de normale zang elkaar goed afwisselen en elkaar aanvullen. Het hele nummer gaat lekker in een vast tempo door en is er muzikaal gezien niet veel op te merken. 'Demons' daarentegen is grotendeels clean, totdat het halverwege goed verknalt wordt door er geschreeuw op los te laten, waardoor het hele nummer omvalt. Dit is jammer, want qua zang klinkt het allemaal wel redelijk.

'May I Sin?' is een simpel album dat niet de zeker niet de beste nieuwkomer van het jaar zal winnen. De nummers zelf zijn veels te simpel en Erase moet zich even afvragen of dit wel is wat ze willen. Eigen sound is leuk, maar het moet allemaal wel kloppen. De algehele album bevat stukken die goed en leuk klinken, maar ook stukken die een nummer totaal verknallen. Erase zal beter uit de verf komen als ze één specifiek genre goed aanhouden en mijn neiging gaat meer richting muziek als Static X.. We zullen het zien