Absynth Aura - Unbreakable

Absynth Aura - Unbreakable

Label : Logic(il)logic | Archiveer onder gothic metal

Melanie : Absynth Aura is opgericht in 2007, toen Claudia 'Klod' en Dr Viossy samen aan het nummer 'Will Is Power' werkten. Ook was Giorgio 'JT' hierbij betrokken, maar toen Mark bij het team kwam besloten ze met z'n vieren verder te gaan als band. 'Will Is Power' heeft de Cesvi muziekaward gewonnen, en Claudia is in Europa gaan reizen om het nummer te promoten. Daarna is de band dichterbij elkaar gekomen en kwam de rest van het album 'Unbreakable' tot stand.

Voor een debuutalbum vind ik het resultaat best goed aan te horen. De muziek zelf is overzichtelijk, modern en heavy. Geen poespas en tierelantijntjes, gewoon goede muziek, met het ene nummer wat harder en diverser dan het ander. Zo kan ik meerdere keren naar deze plaat blijven luisteren zonder dat het gaat vervelen, en dat is natuurlijk een pluspunt. Er staan elf nummers op de plaat, waaronder een cover van The Cranberries. Dat is het wereldberoemde 'Zombie', weliswaar niet zo goed als het origineel, maar Absynth Aura heeft er een aardige eigen draai aan gegeven. De stem van Claudia is heerlijk rauw, stoer en ontzettend fijn om naar te luisteren. Ze heeft er een grof randje eraan zitten, maar kan hem ook zacht maken, hele mooie stemwarmte. In de ballad 'Looking For The One' heeft ze een bijna engelachtig geluid. Het is absoluut weer eens wat anders.

Het is geen juweeltje, en er valt hier en daar nog zeker wat te leren, maar er zijn veel bands die het slechter doen en geen verschil maken. Zij zijn anders, gewoon eens luisteren dus.