Soul Seller - Back To Life

Soul Seller - Back To Life

Label : Avenue Of Allies | Archiveer onder hardrock / aor

Guus : Soul Seller is een Italiaanse band die op het Avenue of Allies label debuteert met een plaat getiteld 'Back To Life'. Dat dit niet helemaal hun eersteling is klopt, want in 2000 liet men al van zich horen middels het in eigen beheer opgenomen 'Underground Freedom'. Dit vijftal, waaronder de gebroeders Dave en Mike Zublena (respectievelijk gitaar en bas) in de line-up heeft een zeer volwassen product uitgebracht die zich kan meten met de betere melodieuze releases van dit jaar.

Als we de plaat doornemen valt meteen opener 'Wings Of Freedom' op. Dit is een track die je meteen bij de ballen grijpt oftewel een song die voor dagen in je kop zit geramd, krachtig en overtuigend. En zo zijn meerdere songs van dit 'Back To Life' uitstekend te noemen zoals 'All I Can Promise' en 'Hope On The Horizon', het titelnummer dat door het korte intro 'Old Hero's Prayer' vooraf wordt gegaan. Maar ook 'New Power Day' en 'Rock Stands Still' zijn meer dan bovengemiddeld sterke tracks waarmee je prima voor de dag kan komen. Dit geluid is vooral te danken aan de inmiddels vermaarde producer Allessandro del Vecchio (Edge Of Forever, Lionville, Shining Line, Glenn Hughes, Edens Curse en Ian Paice) die buiten wat achtergrond zang ook de totale productie voor zijn rekening nam. Bijzonder zijn ook de gastbijdrages van Oliver Hartmann (Avantasia en At Vance) die een duet deed op 'Keep On Moving', Dave Rox van label - en landgenoten Wheels Of Fire en Danilo Bar (White Skull), die de solo speelde op 'Change Of Heart Tonight'. Verder mag het gitaarwerk van Cris Audisio niet onvermeld blijven, zonder echter de andere musici te kort te doen. Hij kleurt de songs met zijn pittige riff en soleerwerk fraai in en geeft net dat beetje extra mee.

We hebben hier dus met een talentvolle band te maken die met 'Back To Life' een goede stap voorwaarts zet. Hopelijk ontwikkelen zij zich evenredig verder, dan zal het publiek wel vaker van Soul Seller horen in de toekomst.