Lord Volture - Never Cry Wolf

Lord Volture - Never Cry Wolf

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Koen B. : Ik was danig onder de indruk van Lord Volture's debuut CD 'Beast of Thunder', die in mijn ogen "on-Nederlands” goed was. Deze CD bleek een opwindend heavy / power metal album dat vooral de Malmsteen adepten natte slipjes zou bezorgen met haar flitsende solo's, duizelingwekkende riffs en over the top vocalen. De CD in combinatie met veel optredens als hoofdact maar ook als voorprogramma van onder anderen Blaze Bayley, Sabbath Judas Sabbath en Conquest Of Steel deden de ster van Lord Volture alleen maar verder rijzen.

Vanaf deze maand gaat Lord Volture oogsten wat ze tot nu toe gezaaid hebben want 'Never Cry Wolf' komt op de markt. Deze is opgenomen in de Excess en Final Focus Studio's en is geproduceerd door Yuma van Eekelen (Pestilence) en Bart Hennephof (Textures). De op het eerste album geboren traditie om bekende muzikanten te vragen een riedeltje mee te spelen wordt op deze CD doorgetrokken. Waar op 'Beast Of Thunder' mr. Jeff Waters (Annihilator) een vingerlikkende solo bijdroeg, is op de nieuwe boreling een vocale bijdrage van Sean Peck (Cage, toch een ondergewaardeerde band!) te horen. Waar het debuut vooral gericht was op heavy power metal met muzikale krachtpatserij in de vorm van maar liefst 58 gitaarsolo's staat in 'Never Cry Wolf' de compositie van het liedje meer centraal. Dit hoeft voor de gitaar masturbeerders niet te betekenen dat ze Lord Volture meteen maar moeten afschrijven, want er is nog genoeg te genieten. Sterker nog: door de meer uitgebalanceerde nummers en door het toepassen van de "kunst van het weglaten” schat ik deze CD juist hoger in en zodoende is 'Never Cry Wolf' een aanrader van jewelste geworden.

Omdat het hier om een zelf-gefinancierde eigen beheer CD gaat, kun je deze niet bij de Music Store, Free Record Shop of andere bout zaak halen. Gelukkig is er nog altijd Lord Volture's webstore die je terstond met een bezoek zou moeten vereren met een kleine investering die groot plezier op levert!