Evergaze Eternity  - Uninvolved

Evergaze Eternity - Uninvolved

Label : | Archiveer onder gothic metal

Melanie : Evergaze Eternity is een gothic metal project van maar liefst twee mensen: Giovanni op de toetsen en vocalen van Valeria. Het is gelukkig geen standaard gothic metal, maar erg grensverleggend is het ook niet. Valeria heeft een lichte stem, neutraal en zelfs een beetje poppy. Ze heeft dezelfde hysterie in haar stem als Dolores van The Cranberries, maar dan slechter. Ik hoor wel potentie in haar vocalen, absoluut, en ik ben er zeker van dat na wat jaartjes training er iets heel moois uit kan komen. Misschien ook met behulp van wat meer muzikanten om haar heen, of wat beter ontwikkelde muzikanten, zal dat dan hopelijk wat interessanter klinken dan dit potje dertien in een dozijn nummers. De bedoeling is vast en zeker goed geweest, en ze hadden vast grootse plannen, het geheel is er echter helaas maar middelmatig uitgekomen. Nu is het op zich ook wel een hele klus om maar met twee mensen een heel album in elkaar te zetten, maar doorgaans wordt dat alleen wat als je twee grote talenten bij elkaar zet, en dat zijn Giovanni en Valeria nu eenmaal niet. De plaat op zich is niet echt vervelend om naar te luisteren. Het is simpel, overzichtelijk, redelijk divers en de productie is prima. Er alleen wel een bloedirritante cover op van Madonna. Ik vond 'Live To Tell' in de originele vorm al niet fantastisch, en deze versie voegt niets positiefs toe.

Enfin, het is dus verder absoluut geen album wat ik ooit nog eens ga draaien, maar ik hoop voor hen dat ze wat jaartjes wachten, en na veel oefening (oefening baart kunst) pas hun volgende plaat uitbrengen.