Lost Reflection - Florida

Lost Reflection - Florida

Label : SG Records | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Crimson Glory fans opgelet. Zegt de naam Fabrizio Fulco jullie iets? Deze Italiaan begon met Lost Reflection in 1996 een tribute band voor de gemaskerden. In 2005 verhuisde hij echter naar Florida waar hij de bas ging spelen in de Ben Jackson Group, en dat is uiteraard de band van de Crimson Glory gitarist Ben Jackson. Na dit avontuur keerde Fabrizio terug naar Itali om met Lost Reflection aan eigen songs te werken. Deze songs werden vorig jaar opgenomen en worden nu vrijgegeven op dit 'Florida' album.

De album titel is trouwens niet voor niets 'Florida'. Denk aan de zon, de zee, het rondscheuren op een motor en het gevoel van vrijheid terwijl je op de achtergrond de muziek hoort van al die glam rock en melodieuze hard rock bands uit dat stukje Amerika. Met dat idee in het achterhoofd en het feit dat meneer Fulco dus hevig is genspireerd door Crimson Glory weet je al snel wat je kunt verwachten: catchy, melodieuze, Amerikaans getinte hard rock.

Maar het probleem met 'Florida' is echter dat tijdens het beluisteren van dit tien tracks tellende schijfje slechts sporadisch de vonk wil overslaan. In het algemeen maakt Lost Generation een te slappe indruk. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met een potje melodieuze en eenvoudige hard rock die ook nog eens naar behoren wordt uitgevoerd, maar als het niet weet te overtuigen wordt het een ander verhaal. Te voorspelbaar, net iets te weinig opvallende ideen en een matige zanger die tijdens een 'Blame It On Love' en 'Here We R' te slap en ongemotiveerd klinkt zorgen ervoor dat dit album al snel in de grote stapel van dertien in een dozijn terecht komt. Daar verandert zelfs het wel spannend klinkende instrumentale 'Wings Of Glory' en de mooie ballade 'Nitefall' niets aan.