Aura Noir - Increased Damnation

Aura Noir - Increased Damnation

Label : Karmageddon Media | Archiveer onder

Arjan : Het lijkt erop dat ik trash metal steeds beter ga vinden. Na eerst Impiety en Witchburner de moeite waard te vinden is het nu de beurt aan het Noorse Aura Noir. De band bestaat al behoorlijk lang dacht ik, aangezien hun debuut "Dreams Like Deserts" is uitgekomen bij Hot Records, de platenmaatschappij van Dimmu Borgir's Shagrath, die destijds ook Dimmu's mini "Devil's Path" en de enige Fimbulwinter cd (wil ik! wil ik!) heeft uitgebracht. Maar in ieder geval, trash metal dus... Veel kritiek op de band geweest aangezien ze een wannabe-band zouden zijn. Daar weet ik verder niks vanaf dus ik zal alleen letten op de muziek op de cd. De cd is trouwens geen nieuw album, maar is een verzamelaar met vier studio-nummers, vier live-nummers, het genoemde debuut "Dreams Like Deserts" in een geremasterde versie en de originele versie van "Tower Of Limbs And Fevers". Maar liefst 15 nummers dus. Op de eerste twee nummers zingt Fenriz, maar als je het boekje zo eens doorbladert zie je dat de band veel line-up wisselingen gehad. De vaste leden zijn Aggressor en Apollyon, maar die wisselen ook de hele tijd van instrumenten. Ook ex-Mayhem's Blasphemer doet nog even gitaar spelen.

De muziek lijkt vaak op de "A blaze in the northern sky" en "Under a funeral moon", met een dosis meer trash, maar er zitten ook duidelijk vrij veel black metal stukken in. Over het algemeen is de muziek fullspeed met veel palm-muted riffs, fills en snelle wisselslag-drums ("Angel Ripper", "Snake"). De livenummers zijn een beetje schreeuwerig maar hebben een goed geluid. In de versie van "Mirage" met Fenriz doet Fenriz nog even King Diamond na: laughteeeaaaaaaaaaaaaaahh! Mirage fucking heerst! De muziek is gewoon zo simpel maar toch krachtig, dat viel me op bij dit soort trash. De benaming "unholy trash metal" is natuurlijk gejat van Darkthrone, maar zolang als Fenriz bij hun heeft gezongen is het wel okee.